vrijdag 6 januari 2017

Weg met die donkere dagen, tijd voor actie

De donkere dagen van het jaar, ik heb er niks mee. Donker, dat is 's nachts leuk. En 's avonds, uitgekleed en uitgeteld op de bank. Maar een dag waarop de zon meer onder is dan op, en in die tijd dat hij op zou moeten zijn nog volledig onzichtbaar door mist of sombere wolken? Daar word ik niet vrolijk van.Waar ik ook niet al te vrolijk van word is niets doen. Even is dat leuk, maar twee weken lang? Dus pakte ik mezelf bij de kladden: ik moet in actie komen. Op allerlei gebieden. Te beginnen met wat beweging.

De omstandigheden zaten mee. De man bleek wat ziekig en bleef thuis op de kinderen passen. Het frisse vriesweer voelde heerlijk aan mijn ietwat oververhitte hoofd (zou dat nou de overgang zijn, die temperatuur?) Om acht uur zat ik op de sportschool op mijn roeiapparaat met op de oortjes van mijn telefoon een vers gedownloade cursus Spaans van de BBC (in het Engels).

Spaans had overigens net zo goed Deens kunnen zijn, of een andere cursus dan een taal. Dit kwam ik tegen en leek leuk. Lijf in beweging, hersens in beweging. Leren is leuk, en bovendien leidt het me net even wat beter af dan een muziekje, zodat ik niet de hele tijd smoezen aan het bedenken ben om toch maar weer voortijdig van dat apparaat af te stappen...

Nu, na het douchen en het verplichte bakje yoghurt-na-het-sporten ben ik  voldaan, verfrist, en vol nieuwe energie. En nou is ook de zon nog gaan schijnen.

9 opmerkingen:

  1. Jij blijft goed bezig *duim omhoog*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eh, dank. Ik ben wéér goed bezig, na even een maandje minder, geloof ik... telt ook, toch?

      Verwijderen
  2. Wauw! Goed hoor!!
    Overigens hebben we vandaag gewoon anderhalve minuut meer daglicht dan gisteren. En morgen wéér. Dat tikt aan, toch?

    :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier hebben we de zon gezien vandaag, niet mega lang maar het was met licht vriezend weer héérlijk buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan! Niets helpt zo goed om je kwiek te voelen als beweging. Hoe irritant dat eigenlijk ook is, aangezien je er vaak geen zin in hebt. Ik tenminste ook niet. Maar het helpt vrijwel altijd.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sportief hoor! Ik heb ook niks met die grauwigheid ik word er knap lui van.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...