maandag 16 januari 2017

Blue Monday? Geen idee

Is het vandaag Blue Monday, las ik net? Het zal wel, ik doe kennelijk weer niet mee met de massa. Vandaag is een prima dag. Zelfs al schijnt de zon niet en ben ik in die beruchte periode van de maand.

Het lijkt de laatste tijd toch wel of mijn humeur vooral beïnvloedt wordt door de hormonen die van het ene moment op het andere opeens opspelen en mij veranderen in een sombere trut die niks wil en alles van de negatieve kant bekijkt. Externe factoren, de kleine dagelijkse ergernisjes of juist leuke dingetjes spelen maar een ondergeschikte rol. Als ik in "zo'n bui" zit is niks goed. Bah! Wat een hekel heb ik daar aan. Het zal toch niks met dat grote boze overgangsgedoe te maken hebben?

Maar zoals gezegd, vandaag geen probleem. Alles oké. En dan geniet ik ook nog van de kleine fijne dingen die me zomaar gebeuren.

Oudste zoon die vanochtend vroeg vrolijk en op tijd beneden kwam, gaf zelfs toe dat "school niet zo erg is, hoor mama, en ik heb ook nog gym!"  Fijn.

De tandarts vond geen gaatjes en schijn ik ook één van die mensen te zijn waarbij het tandsteen maar nauwelijks vat lijkt te krijgen op de tanden. De parkeerwachter had het gelukkig niet nodig gevonden een bon uit te delen, zag ik bij terugkomst, ook al had ik niet betaald. (Of wellicht had de man wél last van Blue Monday en lag hij met een fles drank in een donker hoekje in plaats van te patrouilleren langs de straat.)

En straks mag ik ook nog even naar de masseur en krijg ik de behandeling voor 50% vanwege een verjaardagskorting. Top, toch?

Dat mijn bankrekening diep donkerrood staat, er flink nagedacht moet worden over het verdienen van meer geld, dat het huis een grote puinhoop is die opgeruimd en schoongemaakt dient te worden, ach... komt allemaal goed. Vanmiddag. Of anders morgen.


5 opmerkingen:

  1. Als je je al goed voelt kunnen die kleine dingen echt helpen, voel je je prut dan doen ze geen sikkepit. En blue monday? Geen idee van, maar ik hoor dan ook altijd alles als laatste. De sneeuwpop staat nog, er is nog verse sneeuw om te spelen en de zon schijnt. Geen blue monday hier hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blue monday? Doe ik niet aan mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht ook dat dat pas later in de maand was, nergens last van hoor, zelfs niet van laagwater op de bankrekening omdat de wasdroger toch niét vervangen hoefde te worden, wat wil een mens méér!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, een massage met 50% korting. Dat lijkt me hemels.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook geen last hoor, ik herken wel je laatste stukje...zucht

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...