woensdag 23 november 2016

Jarig

Vandaag ben ik jarig!

En traditie is hier: als je jarig bent word je wakker gezongen door de hele familie. Vandaag ging dat wat moeizaam. Het derde kind lag - zoals al dagen nu - dwars, het eerste kind had nog een zere strot en zere ogen van de griep. Maar hij, zus en vader deden hun best.

Inmiddels zijn ze allemaal naar school en werk, en lig ik in mijn dekentje op de bank, met "ziek-tv" op (iets oppervlakkigs, waar je naar kunt kijken zonder je in te spannen of te veel emoties bij te voelen). Zou met een vriendin taart met koffie gaan halen ergens, maar dat hebben we afgezegd wegens wederzijdse onwelheid. De paar uitverkoren familieleden die vanmiddag zouden komen hebben me gefeliciteerd maar ik zie ze graag een andere keer. Hoef ik er alleen straks nog uit om de kinderen op te halen en iets lekkers voor ze te kopen. 

En weet je wat de leukste verrassing van de dag tot nu toe was? Nee, niet de huisarts die het jammer vond maar geen antibiotica meer voorschreef bij keelontstekingen. (Als u uw mond niet meer open kan krijgen kunt u terugbellen, ondertussen gewoon paracetamol eten...) 
De gemeentewerkers...  Lig ik lekker onder mijn dekentje op de bank te doezelen, hoor ik opeens een godsgruwelijke herrie. Op straat? Het lijkt wel in mijn tuin! De mannen van de gemeente groenvoorzieing met hun bladblazers staan inderdaad gewoon IN mijn voortuin alle bladeren op straat te blazen. Zodat hun collega met de grote zuiger straks zorgt dat ik de rest van de maand niet hoef te bukken en kliko's vol dood blad hoef af te voeren. Jippie!!! Wat een service. (Nou de achtertuin nog. Maar dat durf ik niet te vragen..)

15 opmerkingen:

  1. Ach gossie, ziek op je eigen verjaardag, da's niet leuk. Toch van harte hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiep hoi Hiep hoi Hiep hoi, gefeliciteerd! Dat het jaar maar veel mooier mag worden dan vandaag met de griep. Al is de hulp van de gemeentemedewerkers natuurlijk wel erg prettig. Als ze er nou maar niet zo'n lawaai bij zouden maken ;-)
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahhh, gefeliciteerd!! (ik was gister jarig!) Hoop echt dat je je snel beter gaat voelen. Hier was puber mijn verjaardag glad vergeten. Rest feliciteerde me vrolijk maar hij kwam chagrijnig naar beneden en is ook dito vertrokken om er om half vier achter te komen dat ik jarig was ("Gefeliciteerd met je moeder!" riep 1 vd leerkrachten waar ik vrienden mee ben.. dat hielp!" Whahaha!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd. Op de bank zitten met ziektv en niets hoeven is ook een soort cadeautje, jammer dat er keelpijn bij komt. Antibiotica helpt alleen bij bacteriële infectie, en de meeste keelontstekingen zijn viraal. Dat weet ik omdat ik ook een flinke keelontsteking heb gehad. Beterschap hoor, en heel rustig aan doen zolang je keel pijn blijft doen. Dara geneest hij het best van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon zeggen dat je ziek en zielig bent én dat je jarig bent en ze dus een stukje taart mee mogen eten als ze "even" de achtertuin meedoen;-) O ja, en natuurlijk van harte gefeliciteerd én beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh, ben je gewoon hartstikke jarig vandaag. En nog ziek ook. Da's niet tof!

    Van harte en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met je verjaardag en beterschap voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een fruitmandje dan maar? Bah ziekerig op je b-day is niks. Maar hoop toch dat je desnoods een andere dag de boel gaat vieren. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd nog met je verjaardag. Balen dat je ziek was.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeps, te laat! Alsnog van harte!! En een mooi cadeautje van de gemeente dus!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Hoe kom je de donkere dagen voor kerst door?

De donkere dagen voor kerst zijn weer aangebroken, ik ben van de leg. Om zes uur, soms half zes klaarwakker en vol met plannen. Helaas slaap...