vrijdag 4 november 2016

De koffietag

1. Wanneer dronk jij je eerste kopje koffie? En hoe smaakte dat?

Ik denk dat ik ergens tussen 8 en 11 was. Er ging heel veel koffie doorheen bij ons thuis. En dan mocht ik wel eens proeven. Met veel melk er in, en suiker. Ik vond het helemaal niks. Pas toen ik een jaar of 17, 18 was ging ik opnieuw koffie drinken. Zonder melk, al snel ook zonder suiker. En dat beviel goed.

Rond mijn twintigste zat ik op de top van mijn koffieverbruik, gezellig met medestudenten in de kantine van de universiteit. Thuis dronk ik weinig, op het werk later wel redelijk veel. Toen ik voor het eerst zwanger werd ben ik gestopt met koffie drinken omdat ik het niet lekker meer vond. De laatste paar jaar drink ik af en toe weer wat, maar niet te veel want kan er niet goed meer tegen.

2. Met wie drink jij graag koffie?

Bij mijn ouders is het altijd gezellig, "op de koffie". Al drink ik daar liever (slappe) thee, ik vind de koffie daar niet zo lekker. Uithuizige koffie in een tentje hier of daar drink ik graag met vriendin N., die heel goed is in het drinken van koffie met iets lekkers erbij :-) En dan natuurlijk ondertussen fijn roddelen bijkletsen.

3. Op welke momenten van de dag drink je koffie?

Negen uur ´s avonds, voor de tv. Als twee kinderen op bed liggen en de derde nog gezellig even beneden komt bijpraten. Ben overigens de enige in huis die koffie drinkt. Oudste pakt zelf een siroopje en man hoeft niets.

4. Wat is je favoriete koffievariatie?

Cappuccino.

5. Wat is je favoriete koffiemerk?

Ik heb een Dolce Gusto, maar andere merken doen het vast ook goed.

6. Probeer je vaak nieuwe soorten/smaken uit of blijf je trouw aan één soort/smaak?

Zelden. Heb nu een espresso machiato geprobeerd. Ook omdat ik tegenwoordig snel reageer op koffie doe ik voorzichtig.

7. Heb je aparte soorten/smaken in huis voor je gasten?

Ja, een `gewone` Dolce Gusto variant. Maar geen idee hoe die smaakt, zelf nog niet geprobeerd, haha

8. Waar koop jij je koffie?

Gewoon bij de supermarkt. De koffie buitenshuis is bijna altijd lekkerder trouwens. Zelfs als die uit de automaat van de zwemclub komt.

9. Hoe drink jij je standaard kopje koffie?

Cappuccino, zonder suiker.

10. Wat vind jij het lekkerst bij de koffie?

Zo´n ouderwets roomboterkoekje. Maar ik koop ze nooit.

11. Een gemene: nooit meer koffie of nooit meer thee?

Thee drink ik meer, hoewel koffie wel lekkerder is.

9 opmerkingen:

  1. Ha smakelijke tag is het toch!
    Gezellig dat je zo'n moment met je kind hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig om te lezen wat er allemaal over koffie drinken te vertellen valt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach arme, jezelf zo te pijnigen door nooit roomboterkoekjes te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aha, ook hier "kom ik op de koffie", goh.... wie drinkt er nou nog gewoon "supra van van Nelle" in een filterkoffie zetapparaat gezet, ik dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zag ik ook al bij Liesbeth, denk dat ik 'm ook maar eens gebruik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen! Ik lust geen koffie maar vind het heerlijk ruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen! Ik lust geen koffie maar vind het heerlijk ruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lekkere koffieleut ben je ... ik wil eigenlijk geen reclame maken maar de lekkerste koffie die ik ooit geproefd heb is van Ten Have ... een pittig bakkie zonder bittere bijsmaak, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...