zaterdag 15 oktober 2016

Verjaardagscadeaus enzo

Oktober, altijd dé maand om me het hoofd te breken over een cadeau voor Pappalien. Wat gééf je zo'n man? Zo één die zelf per direct zijn luchtjes koopt als ze bijna op zijn? Met een hele dure verzamel hobby waar ik geen verstand van heb? Meestal verzin ik toch wel het één en ander aan best leuke dingen, al zeg ik het zelf. En hij is er altijd blij mee. Net zoals ik altijd blij ben met wat hij mij dan geeft als ik drie weken later jarig ben.

Maar dit keer had ik geen zin om mijn rode bankrekening nog roder te maken voor echte Pakistaans gepunnikte perzischepoezenwollen sjaals, gemarmerde tissuedozen of gegraveerde sigarenknippers. Zo'n uitje voor hem en nog weer eens wat extra sieraad voor mij zijn natuurlijk altijd leuk, maar toch dacht ik het geld beter te kunnen gebruiken dit jaar. Nu we zo lekker aan het opknappen zijn in huis.

Dus bedacht ik het volgende, niet erg romantische maar wel praktische idee. Niks verrassing, gewoon samen iets kopen, waar we allebei iets aan hebben. Als we die hoek waar die - oude, geërfde, door bijna het hele gezin lelijk gevonden - rookstoel nu staat eens zouden gaan pimpen met een mooie design fauteuil? Die ik dan deels aan mijn man cadeau geef, en hij de andere helft aan mij? Hebben we toch mooi allebei lol van...

En deze vond ik. En hij vond hem ook mooi.







Zojuist besteld, in het antracietgrijs (dus een stuk donkerder dan deze). Nog tien weken te gaan. Op onze nieuwe leeftijden zijn we dan vást vergeten hoe hij er ook alweer uitzag, dus dan is het alsnog een grote verrassing wat er nu toch in de pak zit...

7 opmerkingen:

  1. Fijne regeling zo. Je moet toch een beetje een origineel idee hebben, anders geef je de ander al snel iets dat hij/zij zelf ook wel kan kopen. En ik heb gewoon niet altijd een origineel idee. Dit zou voor ons ook prima werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede keuze ik ben al jaren tegen het kopen van cadeautjes omdat het moet. Dit idee is super.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah die zit vast lekker! Kan je bijna met z'n tweetjes in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Perfect opgelost, wij doen al jaren niet meer aan een cadeau voor elkaar maar doen "net wat er uitkomt" soms theaterkaartjes, die er anders toch óók wel hadden gekomen, dat soort dingen;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?