vrijdag 28 oktober 2016

Hijg puf. Vandaag even een blogje in plaats van 50 sit-ups.

Het was even stil hier. Niet dat het hier zo'n saaie boel is, maar er zijn wat andere zaken die aandacht vragen. Kinderen bijvoorbeeld, die nét te ziek zijn om naar school te gaan maar net niet ziek genoeg om de hele dag te gaan liggen slapen: enig vorm van aandacht ende vermaak van moeders kant is dus gewenst.

Wat ook nogal wat tijd kost is het sporten. Drie keer per week in de sportschool, de andere dagen thuis een beetje hometraineren. Elke dag flink zweten in ieder geval, dus ook flink douchen en haar wassen. Ik ben mijn lange haar behoorlijk zat inmiddels, het wassen is een heel werk, en het wordt zo droog en onuitkambaar als de pest. (Maar ik ben nog niet zo ver dat ik een kort en pittig midlife kapsel blief, haha. Met een anwb jas en een pittig gekleurd brilmontuur en dan vanzelf een echtscheiding erbij zeker... )

Eigenlijk verbaast het me hoe leuk ik het vind, dat sporten. Niet dat ik altijd sta te juichen als ik weer "moet", maar als ik eenmaal bezig ben en vooral als ik kláár ben voelt het wel heel erg goed. Krachttraining is leuk, cardio wat minder maar zelfs daar begin ik de lol wel van in te zien nu het me wat makkelijker afgaat dan eerst. Vooruitgang, dat motiveert! 

Helaas toont de weegschaal nog niet echt dramatische verschillen, een kilo of twee in de min. De weegschaal van de diëtiste wist me gelukkig wel te vertellen dat verhouding spieren versus vet wél dramatisch veranderd was, in het nadeel van het vet. Best een heel erg goed resultaat voor de weken dat ik nu bezig ben. En ook dat is wel heel fijn om te horen. (Nou die taille nog...)

8 opmerkingen:

  1. Goed bezig in ieder geval en het klopt dat de weegschaal niet álles zegt. Je haar eraf scheelt natuurlijk óók iets in het gewicht maar dat is best wel drastisch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha. Mijn kort-pittig kapsel is inmiddels exit, mijn kekke blauwe bril wissel ik af met een bruin geval. Alleen de ANWB jas, die heb/had ik niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet doen hoor, je hara eraf! Als je het maar laat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig! En een weegschaal is volgens mijn bootcamptrainer slechts een momentopname, je gaat het vooral zien / voelen aan je lichaam. Dus liep ik vanochtend maar weer een rondje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh lekker hoor dat het spier- versus vetpercentage zo aan het veranderen is!!!!!!! Dat lijkt me een hele fijne. Ineens gaan die kilo´s dan ook ineens. Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...