donderdag 13 oktober 2016

Herfst

De zon is weg, de wind buiten doet zelfs de deuren binnen alweer klepperen. De eerste mensen in de omgeving met griep beginnen zich te melden. Ook de kinderen zijn moe van het schoolse ritme en het leren, helemaal toe aan een weekje herfstvakantie.

In plaats van dat ik nog éven hard werk voor die herfstvakantie de boel weer plat legt ben ik ook moe. Kan mezelf nergens toe zetten. En vroeg ik me laatst nog af of het de overgang was, dat ik het nooit meer koud had? Inmiddels draai ik al weer een week hard aan de knoppen van de verwarming en ben ik op zoek naar steeds dikkere jassen en zachtere sjaals.

Dus beland ik op deze laatste hele dag thuis zonder kinderen sinds lange tijd weer op de bank. Onder een deken met een boek en een zak chips (omdat ik zelfs te moe ben om daar nee tegen te zeggen). Tijd voor een hele lange winterslaap.

4 opmerkingen:

  1. Ik heb het ook zo koud, al een paar dagen, en was zo blij dat ik vandaag de file over kon slaan omdat een collega een afspraak afgezegd heeft (ook al ziek) en ik gewoon thuis aan het werk ben ... op slakkentempo dan toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, lekker, dekentje, chips.... warm kopje thee? Ook fijn nu. Het is koud vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De overgang van de warme nazomer naar een guur herfstweer gaat dus niet helemaal geruisloos bij jou. Nou ja zo'n dagje bank hangen doet wonderen al heb ik m'n twijfels over de chips ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?