zondag 30 oktober 2016

Halloween

Halloween. Weet ik veel, ik heb er niet zo veel mee. Dat was iets wat ze in Amerika deden, toch? En waar de winkels in Nederland tegenwoordig graag wat aan willen verdienen?

Kennelijk begint het inmiddels toch wel echt hier ook een serieus feest te worden. Op school nog net niet, maar de buurtkrantjes staan er vol mee. Overal wordt er gegriezeld en gesnoept. Ook de scouting deed mee.

Maar ja. Ik was dus nog in ontkenning. Te druk met andere dingen, vergeetachtig... Bovendien houdt Jongste niet van verkleden. Ik heb op het laatste nippertje nog wel een zaklamp weten te kopen, maar verkleden of schminken zat er dus niet in. Niet erg, dacht ik.

Tot we op het donkere scouting terrein kwamen en (bijna) de rest van de wereld dus wél into Halloween was. De ene zombie was nog echter dan de andere heks. "Ik heb een nieuwe zaklamp!", probeerde zoon enthousiast tegen een zombie. Maar de zombie gromde wat en ging iemand anders aan het schrikken maken...

Ook de leiding had er echt wel heel erg veel werk van gemaakt: kleding, schmink, speurtocht.. de hele avond alles in thema.Wat leuk om te zien. Zoon kwam super enthousiast thuis. Wat was het leuk geweest!

En volgende keer, dan misschien toch maar op tijd een verkleedpak gaan zoeken en een cursusje zombie schminken? Ja. Dat wilde hij wel graag ja. Volgende keer.

6 opmerkingen:

  1. Het is natuurlijk voor de kinderen heel leuk en spannend om met Halloween (dat eigenlijk op de 31e valt) verkleed in het donker langs deuren te gaan om snoep te vragen maar wij hebben hier in Nederland al Sint Maarten op 11 november.

    Dat het overzeese Halloween de laatste jaren hier in Nederland (ook) zo commercieel wordt uitgebuit en dat we weer een nieuw ¨feestje¨ er bij hebben dat vind ik persoonlijk een beetje jammer maar ik ben er ook niet helemaal op tegen. Het ligt wel erg dicht op Sint Maarten.

    Gistermiddag en -avond was ik even met de bus en tram naar Amsterdam en kwam ik her en der gillende zombies tegen. Pfffff. Ook bij ons in het dorp. Ach... als de kids het leuk vinden... Sommigen waren best eng trouwens, haha, er doemde er ineens eentje op uit de duisternis toen we net de bus uitstapten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt zo'n faalmoment als moeder ; )

    Ik loop ook regelmatig zo achter de feiten aan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HEt gaat ook soms zo hard... denk je dat je het snapt, is opeens de hele wereld, inclusief je eigen kind een stap verder :-)

      Verwijderen
  3. Wij hebben er zelf nooit aan meegedaan maar in die tijd leefde het hier ook nog nauwelijks.Maar voor een verkleedpartij ben ik altijd te porren.
    Zoonlief doet er in de USA natuurlijk wél aan mee, als goed ingeburgerde immigrant adopteer je natuurlijk de feesten van je nieuwe vaderland!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niks, al die dingen die hier ineens ook gevierd moeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ocj ja laten we nog een verkleedfeest invoeren en ons eigen feest laten zitten. toppie.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...