maandag 26 september 2016

Startproblemen

Niets kan mij zo goed aan het huis poetsen krijgen als (mezelf) een moeilijke taak opdragen. Op het moment dat ik besluit dat het er toch maar eens van moet komen, ga ik vooral éérst even een kopje thee zetten. Maak daarbij het aanrecht schoon. Zie onderweg naar boven wat was om op te ruimen. En hé, het toilet kan ook wel een chloorbeurtje gebruiken. En als ik dan eindelijk achter de pc zit, dan schrijf ik eerst een blogje...

Herkenbaar? Uitstelgedrag. En ik kan het voor mezelf goedpraten omdat ik wél iets doe. Iets wat ook gebeuren moet. Zou ik op de bank gaan zitten hangen, dan was ik een slapjanus. Nu doe ik de dingen gewoon even in een andere volgorde... Ahum.

Los van die moeilijkheden om te starten ga ik dan, als ik eenmaal begin, ook wel door tot het bittere eind. Ik zal ze krijgen, die ellendige belastingcijfers. Die crosstrainer. De bug in de software. Maar het kan soms even duren. En het levert wel een schoon huis op.

8 opmerkingen:

  1. Yep, herkenbaar. Naast het krijgen van bezoek een van de meest effectieve manieren om het huis schoon te krijgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee niet echt herkenbaar, eigenlijk is iédere door mezelf opgedragen taak te verkiezen boven de Huishoudelijke taken, dáár moet ik me echt naar toe slepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Euh, ik zag vanmorgen een heleboel spinnewebjes, en heb ze net pas verwijderd ......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar.. ik neem me namelijk al heel lang voor om hier eens te reageren, maar elke keer klikte ik je logje niet aan... Nu eindelijk gedaan dus.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi zo! En nu niet meer opgeven he. Ga zo door! :-)

      Verwijderen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...