zaterdag 24 september 2016

Geen highlight, dus

Laatst was ik weer bij de kapper waar ik al jaren kom, een kapsalon waar een aantal dames werken maar waar alleen kapster A en kapster P aan mijn lange haar mogen zitten. De rest zijn prutsers. Ik ben nogal kritisch. En man is het met me eens.

Helaas bleek kapster P een paar weken helemaal vol te zitten en kapster A werkte er niet meer.

WAT?! Dat kun je me niet aandoen, onze favoriete kapster zomaar weg?!

Maar je moet wat, dus ik koos dan maar voor de kapster die klonk alsof ze al meer dan honderd jaar ervaring had. Highlights, moesten er in.

Had ik vroeger donkerblond haar met wat natuurlijke (en snel door de zon oplichtende) plukjes, ik heb nu al weer járen highlights van kapper. Héél veel highlights, maar dan wel héél dunne. Dat vind ik er net wat natuurlijker uitzien en de uitgroei valt minder op. Soms als het te blond is geworden laat ik er weer wat donkerder (een wat warmere tint bruin) doorheen zetten.

Er kwamen een hoop verhalen uit de nieuwe kapster, en ze ging stevig aan de slag. Maar de dag erop keek ik nog eens heel goed in de spiegel, en was ik niet zo tevreden. Goed geknipt, maar die kleur? De blonde plukken zijn veel te dik, en ze beginnen niet bij mijn hoofdhuid maar een centimeter eronder. Alsof je een maand uitgroei hebt, zeg maar. Heb ik daar dat geld voor betaald?!

Gelukkig hebben we zoiets als internet en social media, en is de wereld lekker klein en overzichtelijk geworden. Een vraag via facebook bereikt de halve wijk hier, en al snel had ik het adres van kapster A, die natuurlijk niet zomaar weg was maar fijn voor zichzelf ging beginnen. En ik ga haar snel bellen.

11 opmerkingen:

  1. Nou zeg :( En niet je beklag doen bij de shop??

    Zo zoek ik nog steeds naar onze gestopte tandarts, huil...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg :( En niet je beklag doen bij de shop??

    Zo zoek ik nog steeds naar onze gestopte tandarts, huil...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. (Enige) nadeel van het zonnige weer is dat ik wederom met een blonde kop zit ipv licht bruin met highlights

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik nou eigenlijk het hele jaar willen :-)

      Verwijderen
  4. Ik heb een afspraak met mijn kapper gemaakt! Als hij weg gaat bij de kapsalon, licht hij me in!! Nu ik eindelijk de fijnste kapper heb gevonden, wil ik nooit meer zonder hem! Ik volg je helemaal dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nou precies waarom sommige kapalons liever niet hebben dat je altijd door dezelfde kapster geholpen wordt.
    Er ontstaat dan teveel "band" en zodra zo'n kapster voor zichzelf, of ergens anders, begint begint neemt ze veel klanten mee.
    Onzin natuurlijk want als zij zélf een nieuwe kapster aannemen komen ook dáár vanzelf weer klanten mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh erg hè als ze van die ouderwetse zebrabanen door je haar trekken, snap je toch niet! Gelukkig heb je je kapster (terug) gevonden; gauw een afspraak voor herstelwerkzaamheden!

    Ik heb hele dunne high- en lowlights en daarna gaat er nog een curlsys krullenknip overheen (bijna al het verfwerk weer voor niks denk ik dan maar uiteraard wel de volle mep betalen) en dan kan ik er weer tegen. Vooral die kniptechniek is erg duur maar eindelijk een kapsalon die me echt bevalt dus ik blijf alsmaar hangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die curlsys heb ik even opgezocht. Klinkt goed! Maar ik heb dan ook zelf geen krullen, helaas...

      Verwijderen
  7. Toevallig kom ik er net (lees: vrijdag) vandaan, met ook van die dunne streepjes. Is goed gelukt. Echter, mijn slapen heeft ze donker geverfd, in mijn eigen (oude) kleur. Op één hapje na. Gelijk een appje gestuurd en woensdag doet ze nog even dat ene stukje. Pffff...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Groot gelijk! Bij mij mag nu nog maar 1 kapper aan mijn haar zitten, dus rest schiet ik af als ze het ook nog maar 1 keer proberen! Ik loop dan echt een week of wat het risico om opgepakt te worden (voor m'n gevoel dan hè?)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?