zondag 14 augustus 2016

Plafond muren en vloer: kamperen in eigen huis.

"Papa, papa!!", zei onze toen nog zeer kleine oudste zoon, en rende in volle vaart tegen papa's benen aan die net een flesje zeer geconcentreerde en zeer rode vruchtensap aan het drinken was. De rode vlek op het plafond was tussen al die fijne putjes niet schoon te krijgen en de poging om daar met een heel verkeerd soort witte verf overheen te schilderen was ook al niet zo'n succes. We hebben nog jaren tegen deze vreemde witte wolk aan zitten kijken.

Tot, deze week, eindelijk de plannen om het huis beneden eens goed aan te pakken werkelijkheid werden.

We zijn eerst dágen bezig geweest om de boel te ontruimen. Alleen de inhoud van de grote kast met hobbyspullen van de man had al meer dozen nodig dan ik ooit voor een vorige verhuizing nodig heb gehad. Daarna kast uit elkaar gehaald en de losse stukken in de schuur geplaatst, samen met wat andere meubels. Bank naar buiten, tafel afgedekt. Hele boel afgeplakt. En toen konden we eindelijk beginnen met witten. Ik de randjes, hij de grote vegen.

De vlek is weg. En het plafond is witter dan ooit. Man zijn armen trouwens ook. (En al had de vakman het vast iets netter gedaan, voor twee informatici die niet zo gewend zijn aan dit soort werk ziet er prima uit).

Zo ver zo goed. Helaas moet man nu de rest van de week gewoon weer zijn eigen soort werk op kantoor gaan doen en heb ik nog drie vakantie vierende kinderen  rondlopen, dus we leven nog minimaal een week op campingniveau: plastic op de grond en zonder al te veel meubels. Ben allang blij dat ik de keuken weer enigszins gebruiken kan en dat onze stijve spieren weer wat bij kunnen trekken. Maar komend weekend zijn dan hopelijk de muren klaar en kan dat kolere plastic weg. En ik hoop dat we nog een vakman vinden die het parket kan schuren én lakken voordat de nieuwe bank komt.

En mijn kleine man? Die vindt het ergens een beetje jammer, dat die vlek weg is. "Weet je nog mama? Ik greep papa's benen en toen zei hij... <censuur>.. "

6 opmerkingen:

  1. Haha, ben ik toch wel benieuwd welk magnifiek woord er toen over zijn lippen kwam ;-) Wat een werk is dat toch hè, alleen al aan voorbereiding. Tof dat jullie het wel aangepakt hebben, bij ons duurt dat nog wel tien jaar vrees ik. Laat je zien wat voor kleur jullie uiteindelijk op de muur doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha grappig verhaal. Lekker dat er nu klusactie in huis is. Bij ons kriebelt het ook af en toe weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op de plek waar (censuur) staat had vast moeten staan"lief knulletje van me wat heb je een prachtige tekening op het plafond gemaakt", maar ik snap wel dat je manlief hier niet als een watje af wilt schilderen;-)
    Ja spierpijn hou je er als "niet beroepsmatig" kwaster al gauw aan over, maar als het resultaat goed is heb je dat er voor over!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja hé, nou wil ik weten wat hij zei.
    Hier al jaren chocoladepapvlekken op het plafond. Heeft oudste ooit gepresteerd. ;-)
    Wel foto's straks hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig, hoor! En ja, nu wil ik ook wel weten wat er op de plek van [censuur] hoort te staan...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oef wat een klus zeg! Op het plafond bij mn opa zie je nog een rode vlek van een schaaltje pap die viel.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?