dinsdag 16 augustus 2016

Een dagje strand

"Het ruikt naar dood zeepaard", wist dochter op te merken over de zilte zeelucht. Verder hadden we wel lol, zij, ik en vooral ook de jongste zoon. Het was heerlijk weer, niet te koud, niet te warm. Ik houd van de zee, maar vind strandbezoek met kleine, de weg kwijtrakende kinderen zonder zwemdiploma nooit zo ontspannen. Het was dus al weer even geleden.

Dochter is gelukkig een kind dat altijd fijn oplet en bij je blijft. Jongste heeft nu ook een zwemdiploma, weet dat hij niet te ver de zee in mag, en bovendien was het niet heel druk zodat ik hem goed in de gaten houden en op zijn tijd hard schreeuwend achter hem aan kon rennen als hij weer eens de te ver de verkeerde kant op gelopen was op zoek naar de plek waar wij al een hele tijd zaten ("maar mamá, waarom zijn jullie nu opeens dáár gaan zitten?!")

We hebben lekker pootje gebaad in de golven, gewandeld op het strand. Beetje gespeeld en gerommeld, geluierd en gekletst. Mooie tekeningen gemaakt in het natte zand...

♥ mama, schreef de schat...
Terwijl dochter en ik liggend op de handdoek de belangrijke levensvragen ("wat doen we op het komende kinderfeestje") nog eens doornamen, vermaakte jongste zich in de golven. Hij had al vrij snel een "vriend" gevonden: een jongetje met dezelfde zwembroek als hij, de blauwe met visjes.

Vriend bleek even lang en van hetzelfde postuur, en had ook nog eens bijna dezelfde kleur haar, zodat ik van een afstandje mijn kind alleen nog maar kon herkennen aan zijn manier van bewegen. (Af en toe een zijsprongetje, wat meer gebruik van de armen en helemaal niet bang voor koude golven).


Op het terras kregen we later nog een drankje en een pannenkoek. En er was nog extra vermaak, want vanuit het niets kwam er opeens een een hele massa jongens en mannen voorbij stuiven, ogen op de mobiel gericht. Wist ik veel dat Kijkduin de pokemon-hoofdstad van Nederland is?! En ergens op het strand zat kennelijk een hele zeldzame...  Achgossie.

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk dagje strand! Dat mis ik wel als je zo ver van de zee af woont

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dagje strand! Dat mis ik wel als je zo ver van de zee af woont

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een dagje strand mét kinderen doe je inderdaad alléén omdat je geniet van kinderen die genieten. Wij zochten altijd een punt in de omgeving waar het kind een béétje houvast aan kon hebben als het ons niet direct zag.Maar áls er een kind aan de wandel gaat is dat steevast met de wind in de rug dus weet je in ieder geval welke kant je moet zoeken. Ik was iets verderop op het strand, voor de Scheveningse boulevard maar dan niét in badpak , ook daar was het op het strand niet heel druk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben meer van het strand in de herfst/winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Och ja ik was mn vader ook altijd kwijt, ik zocht altijd de knapste mannen uit om me weer terug te brengen, schijnt. Tegenwoordig zijn er op mijn strand palen met allerlei herkenningspunten die waren er toen nog niet.
    Kom graag op het strand maar niet in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha, dat hadden wij pas ook, op datzelfde strand. Dat je dan heerlijk aan het hangen bent, en er ineens een hele groep pubers voorbij struint met telefoon in de hand. Ach ja, komen ze ook weer eens buiten, dacht ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zon - zee - strand is een perfecte combinatie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?