zondag 17 juli 2016

Prikkels

Soms zoek ik de prikkels op. Kon vroeger geen huiswerk maken zonder tv (soaps, films) en/of muziek aan. Terwijl werken in een kantoortuin met pratende of appel etende collega's naast me juist een hel was waar ik me niet in kon concentreren. Een saaie inrichting zonder kleur stoort me, lelijke meubels ook. Drukke mensenmassa's, teveel mens in mijn persoonlijke ruimte, daar kan ik heel onrustig van worden. Vieze luchtjes, rare smaken, ik ben een enorme zeikerd soms.

Op vakantie de hele tijd "niets" doen? Kan ik ook niet altijd tegen. Dus togen we met het hele gezin naar een pretpark. Goedkoop, en al het eten was in de prijs inbegrepen. Dat klonk goed.

Helaas waren wij er niet alleen. Mensenmassa's kwamen op de gratis frikandellen af, en ik kan u zeggen, dat zijn niet de mensen waar ik graag op lijken wil. Om Papalien te citeren:"Ik heb nog nooit zoveel oncharmante mensen bij elkaar gezien". Het gemiddeld iq en gemiddeld bmi weken nogal van het gemiddelde af, zullen we maar zeggen. En nou geeft dat allemaal niet, maar ga niet met z'n allen in sandalen met panty-voetjes zo vlak voor MIJN neus vette frikandellen staan slobberen.

Brrrrr.

Heerlijk om even later weer in m'n prikkelarme slaapkamer een boekje te kunnen lezen. Alleen. Met de tv aan met Tour de France op. Dat dan weer wel.


13 opmerkingen:

  1. En voor die sportcommentaren ben ik dan weer allergisch, zo heeft iedereen z'n "stoorprikkels" wat niet wil zeggen dat ik pretparken prettig vind.....nót!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-) ik heb dat tijdschrift vast ook net gelezen, ik ben zeer zeker hoogsensitief......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Las laatst over misofonie, nou, iets daarvan heb ik ook. Maar niet altijd, niet met ieder geluid. Ligt eraan hoe moe ik ben denk ik. Radio verdraag ik niet altijd, maar soms weer wel. Als er maar iets zinnige uitkomt, dus geen geblèr of te harde muziek. En allergisch voor zo'n pretpark met bijbehorend 'oncharmant' (haha, die pappalien) publiek ben ik ook

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahaha grappig stukje en zooo herkenbaar ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En die prikkelarme slaapkamer, dat was natuurlijk wel de slaapkamer in mijn vakantiehuisje he. Thuis heb ik fijn oranje muren ipv grijze...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik werd al geprikkeld van alleen dit lezen. Kun je nagaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja, soms kun je naar je medemensen kijken en je echt afvragen waar die vandaan komen.
    Ik zoek steeds meer de rust op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja dat is echt letterlijk wat wij tegen elkaar zeiden toen we een viertal voorbij zagen lopen `waar haal je díe vandaan?"

      Verwijderen
  8. Ik zag de foto op fb en dacht al...o nee he. De dingen die jij beschrijft is een van de redenen waarom ik daar nooit naar toe wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik merk dat ik naarmate ik ouder wordt (oma spreekt! *schater*) ik ook steeds meer behoefte heb aan soms volledige stilte! Geen tv, geen internet, geen radio, geen muziek... heerlijk!! Ik voel me dan helemaal tot rust komen!! Dus... gewoon doen, helemaal niets!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Huiver... Dat klinkt als mijn persoonlijke hel.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. brr prikkels. Ik kan er vaak niet zo goed tegen, maar dan vooral slecht tegen mensen die zitten te tikken/pennen klikken en meer van dat soort repeterende zaken. Daarvan word ik echt direct mega chaggie.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?