woensdag 20 april 2016

Zeven

Zeven jaar geleden kwam hij ter wereld, na een supersnelle (en dus flink heftige) bevalling. Ik zie 'm nog liggen, daar bloot op mijn buik. Natte haartjes, beetje slag er in, bloot lijfje. Wat was hij klein! In verhouding tot de drie en de zesjarige dan vooral. Met zeven pond viel het geboortegewicht ruim boven dat wat ze van te voren hadden ingeschat.

Mijn jongste kindje, ik zou er zó extra goed op te letten, alles mee te maken en dubbel te genieten van deze laatste. En op de een of andere manier is dat ook bij deze weer niet echt gelukt, want ik heb maar één keer met mijn ogen geknipperd en toen was hij opeens zéven jaar oud.  En met de beste wil van de wereld kun je dat zelfs geen kleuter meer noemen...

Hij vond het zelf ook: "Mam, ik vóel me echt een beetje anders. Gróter".

Nog heel veel gelukkige en gezonde jaren gewenst, mijn lieve grote Jo.jis. Ook al spreek je zelfs de rrr  nu prrrima uit, voor mij en je vader en je broer en je zus zul te toch altijd het kleintje blijven.  :-)

10 opmerkingen:

  1. Mooie ode aan je jongste! Proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Ja, die jongste hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah gefeliciteerd! Wij mogen bijna tekenen voor 6 jaar. Wat leuk een foto erbij, heerlijk zo'n wisselbekkie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze worden veel te snel groot ;) nog van harte gefeliciteerd!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met je jongste.
    Wat gáát het hard hé, maar gelukkig heeft iédere leeftijd z'n charme,....maar toch!
    Ja hij zal altijd de benjamin blijven, zoals mijn jonger broertje en ik altijd "de twee kleintjes"zijn gebleven omdat er een pauze van 4 jaar zat tussen ons en de drie oudere broer en zussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lekker manneke! Ook hier nog een keer van harte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh, zo stoer en toch nog zo klein... <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd nog met deze kerel, superleuke foto!!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...