vrijdag 22 april 2016

Vakantie

Jongens, jongens, het is vakantie. Wat ben ik daar aan toe! Ik zou het liefst twee weken in bed gaan liggen, of, liever nog, buiten op een bedje in de zon. Dát zal wel niet lukken, met de kinderen Maar even rustiger dan de afgelopen weken zal het wel zijn.

Voorheen zag ik nog wel eens op tegen schoolvakanties omdat ik dan drukker was met zorgen en activiteiten verzinnen dan dat ik dingen voor mezelf (werk, douchen, boekje lezen) kon doen.  Maar de kinderen worden natuurlijk wat groter, kunnen (in theorie) zelf een boterham smeren en lopen niet meer in zeven sloten tegelijk. Kunnen zichzelf ook aardig vermaken (zeker als ze een scherm voor hun neus hebben!)

Ik ben vooral blij dat ik de komende tijd even geen verplichtingen heb. Dat ik NIET elke dag kinderen uit bed hoef te halen en naar school te brengen, op te halen. Zelf geen activiteiten voor school hoef te doen, niet oudste zoon aan hoef te schoppen wat betreft huiswerk, nergens over na hoef te denken.  Het was nogal een hectiek de afgelopen weken. Veel organisatie, veel zorgen, plannen bedenken, praten. Voor een groot deel leuke dingen, maar het kost wel energie.

En nu hoeven we gewoon even met zijn allen twee weken helemaal niets.

Nou ja, zwemlesje hier, verjaardagje daar, uitje met één of meer kindjes. Maar verder valt het mee.

En die fysiotherapie afspraak voor mezelf zeg ik lekker af.

5 opmerkingen:

  1. Een héél fijne vakantie dan hé! ;-)
    Ik vond het ook altijd heerlijk als de kinderen vakantie hadden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele fijne vakantie toegewenst! Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had weer eens mijn blog kunnen zijn, haha! Maar...morgen voor de verandering een keer uitslapen!! Ik geniet er nu al van!
    Fijne, rustige, vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vakantie betekent hier dat de grote meneer ook vakantie heeft, dat maakt dat ik er altijd wel van kan genieten. Kan ik toch ook momentjes voor mezelf creëren. Maar wij mogen nog 1,5 dag naar school deze week...

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...