donderdag 7 april 2016

Do it yourself met een beetje hulp

Leuk he, internet. Dat er ooit een tijd was dat het niet bestond, is bijna niet voor te stellen. Hoe konden we overleven?! Zodra er een vraag bij één van ons naar boven borrelt pak ik het dichts bijzijnde apparaat met internet en zoek ik het op.

Sommige vragen zijn redelijk snel beantwoord (hoeveel mensen wonen er op de wereld? hoe lang moet andijvie koken?), andere wat lastiger (welke school is eigenlijk het beste voor mijn kind?). Ik google ook graag op plaatjes. Tik maar eens in "schimmelinfectie". Of weet je, doe maar niet. Zeker niet als je nog niet gegeten hebt.

Gisteren moest ik een "leuk dingetje" verzinnen om de juffen op het juffenfeest cadeau te geven. We hebben twee juffen in de klas waar ik mede-groepsouder ben, binnenkort vieren ze samen met alle andere juffen op school hun verjaardag. Wij hadden -hoe origineel- bedacht dat alle 28 kinderen in de klas dan een A-viertjes moeten produceren die wij dan gaan bundelen tot een gezamenlijk cadeau. Een A-viertje met eh.. een persoonlijke boodschap er op? Een geknutselde bloem, een verhaaltje, een recept? Of toch fijn gestructureerd in de vorm van een vriendenboekje?

Dus ik googelde. Wat een enorme wildgroei aan sites met tips van juffen en knutselmoeders. De een nog creatiever dan de ander. En Pinterest is natuurlijk altijd een prima bron van inspiratie. Teveel inspiratie eigenlijk.

Ik heb mijn hele bureaublad inmiddels vol staan met leuke knutselideeen, traktaties, bouwplaten. Niet alleen voor verjaardag of afscheid van de juf, maar voor elke mogelijke gelegenheid. Is morgen je hond vijfentwintig en half jaar bij de zaak, ik heb er een leuk DIY cadeau voor. Met mijn huidige knutselfrequentie (3 keer per jaar hooguit) kan ik zelf dus nog járen vooruit.

11 opmerkingen:

  1. Is morgen je hond vijfentwintig en half jaar bij de zaak, ik heb er een leuk DIY cadeau voor, haaaaaaaaaaaahahahaha...

    Alles wat mij te pas en te onpas te binnen schiet zoek ik op op internet. Soms word ik er wel eens moe van maar meestal vind ik het gewoon héél handig.

    Ondanks dat ik graag het tegengestelde zou willen beweren kan ik misschien wel niet meer zonder internet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En vaak ziet het er heel makkelijk uit en denk je: dat ga ik doen! Om dan vervolgens tot de conclusie te komen dat je nu net die ingrediënten of materialen niet in huis hebt. En dan het toch iets bewerkelijker leek dan dat het er uit zag.. dat heb ik dan weer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou inderdaad, dat heb ik dan vaak ook :-)

      Verwijderen
  3. Ik heb het té lang zonder internet gedaan om nu niet meer zonder te kunnen. Opzoeken doe ik eigenlijk nog het liefst in naslagwerken maar oke, zo af en toe zoek ik wel eens iets op via het internet. Verder doe ik niet zo veel digitaal, eigenlijk is alleen het bloggen mijn grootste internetzonde.
    Het rommelen in een fotobewerkingsprogramma komt heel goed van pas boor het bloggen. Ook een vorm van knutselen en ik heb dan ook al menig "boekje"in elkaar geknutseld voor trouwpartijen of jubilea.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooit ging ik naar de bibliotheek wanneer ik iets wilde weten. Dat hoeft niet meer. Als het niet via Google te vinden is, vraag ik het aan mijn volgers op Twitter of via Facebook. Ik vind het leuk om dingen te delen die mij interesseren. Dat gaat nu makkelijker dan toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zoek alles op, moeilijke worden die voorbij komen bij WF :-), recepten, wetenswaardigheden, achtergrondinformatie, breipatronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je ook nog een tip om de vier en een halfste verjaardag van een knuffelkonijn te vieren? Die is morgen jarig en ik heb geen tractatie...

    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt voor van alles. Veel opzoeken, nieuws bijhouden, bloggen, af en toe wat shoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja handig he, dat internet! Ik gebruik het ook voor de leuk, dus idd ook voor knutselideetjes en kleurplaten enzo. Maar internet heeft ook een grote rol gespeeld in onze emigratie. Werk en woonruimte zoeken, wijs worden uit de wirwar van regeltjes, contacten leggen, contact houden met de mensen die we achterlieten... Ik denk weleens aan mensen die zijn geëmigreerd vóór het internettijdperk. Dat was pas ècht een grote stap.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat googlen is wat inderdaad ... ik gebruik het overal voor. Maar het meest om te kijken of ik woorden goed geschreven heb ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In ieder geval niet voor knutselwerkjes op te zoeken, van me lang zal ammenooitniet nee. Ik gebruik pinterest voor tijdverdrijf van die grappige 'woke up this morning and saw this, I don't have a cat'-plaatjes bijvoorbeeld. Of als ik spontaan bedenk dat 'vul plaats in' misschien wel mooi is.

    Maar ik heb geen FB app meer, dus meestal is mn foon iig voor blogs, nieuws en email lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...