dinsdag 15 maart 2016

Thuis werken

Thuiswerken heeft zo zijn voordelen. Geen reistijden bijvoorbeeld. En je kunt fijn 's ochtends al een wasje in de machine stoppen, de meteropnemer opendoen, wat telefoontjes plegen, de vergeten broodtrommel van de kinderen nabrengen. In de mail staat een verzoek om wat kopietjes op te sturen van allerlei rapporten, inentingsboekjes en persoonsbewijzen. Die moet je dan ook nog even inscannen en opsturen.

Een gesprekje met de juf op school vlak voor de kinderen uit zijn? Geen probleem. Nog even een vergeten ingrediënt voor het avondeten kopen voordat ik jongste weer bij vriendje op kan halen (Godzijdank kunnen de andere twee inmiddels alleen thuisblijven en hoeven ze niet al protesterend méé, het uit spelende brusje op te halen).

En dan is het tijd om te koken. Als ik 's avonds middelste overhaal tanden te poetsen en jongste tegelijkertijd een verhaaltje voorlees vraag ik me af waarom ik zo moe ben en waarom ik wéér niet het werk heb kunnen doen dat ik me eigenlijk had voorgenomen.

Maar die lunch in de zon op het bankje voor mijn huis, dat was wel erg lekker...

9 opmerkingen:

  1. Tja, ik durf het bijna niet te zeggen, whahaahaha!!!
    "Heb je nog geschreven vandaag?" vraagt 1 vd kinderen.
    "Nou, nee, want..." En dan idd zo'n lijst als jij beschrijft. En dan denk ik maar: ik heb wel geld bespaard door het wasgoed naar buiten te doen ipv in de droger. Scheelt toch weer 1 à 2 euro, lol..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, jij bent goed bezig voor het gezinsinkomen! :-)

      Verwijderen
  2. Het is inderdaad een beetje dubbel. Als 'thuiswerker' ben je vaak ook de sluitpost...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik kan het echt niet, thuiswerken. Ik heb de ruggengraat van een weekdier. Vind altijd wel iets werkontwijkends...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe op mijn werk ook vaak de dingen niet die ik me voornam. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thuiswerken heeft natuurlijk voor én nadelen en je hebt sowieso een heleboel zelfdiscipline nodig om je werk er niet onder te laten lijden!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...