vrijdag 1 januari 2016

Van de afgelopen weken

Iemand nog zin in een lijstje? Dat was nogal hip de afgelopen tijd, met dat oudjaar en zo. Hoogte en dieptepunten van het afgelopen jaar. Ik houd het even bij de laatste twee weken.

Wat mij irriteerde:

  • Dat de oppas het liet afweten, vorige week, toen man en ik eindelijk een avondje uit hadden gepland en gereserveerd
  • Dat we dan ook vrijwel geen back-up hebben van andere oppassers
  • Dat ik een mooie puzzel heb gekocht op Marktplaats: 3 nieuw in de zak puzzels van 500 stukjes in een doos, dat er dan opeens bij het maken van de 3e puzzel blijkt dat die precies hetzelfde is als de 2e. 
  • En dat de verkoper denkt dat ik dat dan maar moet oplossen met Jumbo, omdat die ze gemaakt heeft?
  • Dat ik dankzij het doorzak-bed op vakantie en een vreemde draai al een week met een zere rug loop
  • De kleine lettertjes van Univé: mijn gestolen fiets wordt niet vergoedt
  • Dat die kolere kerstboom weer ingevouwen moet worden. Ik stond al met mijn handschoenen aan klaar tot man suggereerde dat hij dat vast beter zo kunnen... Graag!
Wat me direct brengt op het volgende rijtje.

Wat mij blij maakte:

  • Dat de kerstboom lekker weer weg gaat. Ik heb 'm ontsierd, nu neemt man het nare vouw-, inpak- en sleepwerk voor zijn rekening
  • Dat man een nieuwe badkamerkast heeft gekocht en gemonteerd (en daarbij slechts één keer kortsluiting heeft gemaakt en bijna niet heeft gevloekt maar ik dat toch niet heb gemerkt omdat wij lekker aan het zwemmen waren)
  • Dat jongste zoon een nieuwe knuffel heeft die hij "zijn dochter" noemt en overal mee naar toe sleept. Enigszins gênant is dat soms, maar ook wel heel aandoenlijk
  • Dat dochter haar kamer heeft opgeruimd en op eigen initiatief heeft gestofzuigd en daarbij en passant de stofzuiger heeft 'gepimpt' met een paar oogjes en mondje 
  • Dat de kinderen weer zo leuk met elkaar in de weer zijn, nu er genoeg tijd is en ze allemaal lekker uitgerust zijn
  • Dat oudste weer wat "oude" groep 8 vriendjes heeft gezien, dochter ook leuk gespeeld heeft en jongste dolgelukkig was met zijn (zwem)date 
  • De oliebollen, de wijn, de chips, de bezorgchinees, de zelfmaakpizza van man en dochter, de zelf geknutselde hapjes van dochter en oudste, de zelfgemaakte cupcakes van alle drie...
  • Dat we met zijn vijven in een ontzettend lekker vakantieritme terecht zijn gekomen. Rustig aan zónder te vervelen, af en toe leuke dingen samen, af en toe alleen. Lekker uitslapen...
Eigenlijk is het een heel relaxte, gezellige, fijne vakantie zonder kerstblues dit keer. Ik heb zelfs geen last gehad van de jaarlijks terugkerende kerstblues.

Jammer dat de weegschaal vanmorgen heeft berekend dat die laatste drie "feest"weken me zo'n beetje 2 kilo extra hebben opgeleverd...

14 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat de vakantie jullie zo goed bevalt! Wij lopen alweer bijna twee volle weken super druk te doen en moeten verplicht nog twee dagen relaxen ;-) Stom van die puzzel trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die rust he! En zal ik je blij maken,,die kilo s zijn vocht door het "slechte"eten. Als je volgende week weer gewoon eet, beweegt water drinkt is het er zo weer af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oww die oppas, grrrr!!! Is het nog gelukt om een vervanger te ritselen? Hihi en gefeliciteerd met de komst van je kleindochter, Omalien :-P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, helaas. Uitje verschoven naar andere keer. We zoeken nog wat extra oppassers...

      Verwijderen
    2. O ja haha, omalien... zo voel ik me wel soms ja. Maar een blije oma, dat wel :-)

      Verwijderen
  4. :-) de kerstboom staat hier nog, ik ga m weer eens ingraven in de bosjes naast mn huis, wellicht groeitie dan wat tot ie volgend jaar weer terug binnen mag komen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus een
      echte boom kun je ook hergebruiken. Wow!

      Verwijderen
  5. Heeft jouw vent wel gewoon twee kilo extra om van te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend van die oppas :-(
    En dan dat gedoe bij een verzekering. Betalen.. steeds maar betalen, maar o' wee als zij een keertje moeten uitkeren :-(
    Maar zo blij, dat er ook heel wat dingen je blij gemaakt hebben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn ook echt wel vervelende dingen zeg Mammalien! Gelukkig gebeurde er ook veel positiefs : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha!!! Ik vind het een prachtlijst, helemaal uniek!!
    Ik wens jou een heel fijn 2016 met leuke, niet afzeggende oppas, veel schoonmaakuitspattingen van je dochter, veel speelplezier voor je kids en natuurlijk -2 (of meer?) kilo ;-)
    Groetjes,
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ha wat een leuke lijst en dat kerstboomverhaal schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat denk jij er van?