maandag 7 december 2015

De onesie

De onesie. De een háát ze, de ander vindt ze geweldig. Ik vind ze wel koddig. Onpraktisch, warm maar ook wel grappig en heel knuffelig. Of je er nu zelf één aan hebt of dat je liefje er in verpakt zit...

Dus toen dochter uit school kwam met de heugelijke mededeling dat ze op korte termijn een "onesie-dag" zouden hebben op school - alle kinderen én juf een dag lang in zo'n pak of andersoortige pyjama in de klas - moest er worden geshopt. (Dochter had er wel eentje, maar die was te klein, en die andere, die was te koud. En daarbij, welke dame gaat er met een gedragen vod naar een feestje, er moet toch zeker wel iets nieuws komen?!)

Eenmaal op de site kón ik die superschattige giraffen onesie voor jongste niet laten gaan. Jongste heeft vijf knuffelgiraffen (die allemaal "Safari" heten en waar hij de godganse dag mee rond loopt te zeulen, alle familierelaties tussen de Safari's elke keer weer uitleggend aan de vele onwetenden)

Dit pak was op zijn lijf geschreven. En die triceratops, die past perfect bij oudste. Oudste had nota bene zelf de Sint om een onesie gevraagd. Dochter wist me over te halen er dan maar gelijk ook voor haar vader en voor mij een te bestellen. De haai voor papa, het roze konijn voor mama. Vraag me niet waarom.

Warm, zacht. En lekker ruim ook vooral. Niet te veel drinken want wc bezoek is een crime, maar eenmaal onderuitgezakt op de bank naast je mede-onesies is het toch wel knus. Nu maar hopen dat de postbode niet al te hard schrikt als hij per ongeluk een keertje ná zes uur ´s avonds aanbelt.


12 opmerkingen:

  1. Ik blijf dit een bijzonder fenomeen vinden😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er (voor kinderen) wel geinig uit maar voor mezelf? Nee, ik moet te vaak naar de wc :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh nee, onesies! Een heel nest zelfs.

    Maar het zijn wel hele leuke moet ik toegeven.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er schattig uit dat moet ik toegeven. Overigens zou ik me niet druk maken over de postbode die moet er maar aan wennen. Denkt de haai niet dat konijn om op te eten is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou eh, nu je het zegt! Dat zal zijn bedoeling toch niet zijn?! :-)

      Verwijderen
  5. Ik vind ze voor kinderen wel leuk. Ik denk dat als ik er in zou gaan lopen mijn man een echtscheiding aanvraagt, whaaahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had géén idee waar je het over had, maar gelukkig had je foto's bijgevoegd ;-)

    (Ik zou trouwens zweren dat ik me laatst had aangemeld als volger, maar ik heb vervolgens geen meldingen van nieuwe blogs gekregen. Nu weer opnieuw een poging gedaan. Hopelijk nu wel e-mails!)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahaha, hier ook twee kinders in onesie. Gekregen van de sint. En de oudste ging er vandaag zelfs in over straat! Het was wel donker, dat dan weer wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze voor de kinderen wel geinig :-) maar zelf zou ik er nooit een dragen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Onesie ... wie heeft dat woord verzonnen?!
    Maar leuk zijn ze wel hahaha! Al zie ik mijzelf er niet in rondhuppelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...