dinsdag 17 november 2015

Gympen

Of zoals dat tegenwoordig heet als je er een beetje stylish verantwoord uit wilt zien: sneakers. Onder je spijkerbroek, maar ook vooral onder je rok of jurkje.

Járenlang wilde ik er niets van weten, van sneakers. Of gympen.Ik ben toch zeker geen Amerikaanse oma, met van die witte tennisschoenen onder een enorme spijkerbroek?! Onder mijn favoriete outift - jurkjes, al dan niet met dikke maillot of legging - vind ik persoonlijk iets eleganters toch wel beter passen. Ballerina's, of pumps, mooie laarsjes. Voor het lekker lopen heb ik dan teenslippers in de zomer of een platte laars in de winter.

Maar goed. De fysio raadde me een wat "meer verende zool" aan. En toen begon ik eens goed om te heen te kijken. Er zijn best nog wel aardige sneakers. Bij mijn nichtje en haar vriendinnen staan ze hartstikke leuk. Onze Amalia gaat op hardloopschoenen naar haar gymnasium brugklas en zelfs de moeders op de ouderavond van ónze brugklas hadden hier en daar hele leuke sneakers aan. In de binnenspeeltuin waar ik laatst met mijn jongste was liep het zelfs vol met moeders met zwarte jurkjes, zwarte leggings en, jawel, sneakers.

Goed Mammalien is weer helemaal bij op modegebied: anno 2015 is dat echt niet raar meer dus. Ik heb een paar aangeschaft. Als ik naar beneden kijk voel ik me nog wat uit balans, met keurige jas boven een paar sportschoenen. Maar het loopt lekker en in de spiegel staat het niet zo heel raar.

Wie weet raak ik er nog wel eens aan gewend (en dan is het ongetwijfeld over met deze hype).


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?