woensdag 7 oktober 2015

Jassen

Vanmorgen, bij net op het nippertje vertrek naar school, bleek zoon de derde jas in zes weken kwijt te zijn geraakt. Kapstokken zijn er niet op school, het kluisje is te ver lopen en bovendien heeft hij zijn sleutel altijd thuis liggen. Gelukkig had ik nog ergens een afdankertje liggen, die moest hij dan maar aan.

Op weg naar huis appte hij verheugd: ‘Mam, goed nieuws! Ik heb nu 2 jassen!” Al snel gevolgd door: “Maar die van vandaag ben ik weer kwijtgeraakt”.

Even later was hij thuis. Met de twee donkerblauwe tussen-jacks – eentje gisteren verloren, de ander al ruim twee weken terug. Toen de lichtblauwe van vandaag weer spoorloos was is hij langs de receptie gegaan met de mededeling dat hij “nogal veel jassen verloren had de laatste tijd”. Deze twee doken op uit de doos met gevonden voorwerpen. (“Mam, van die ene wist ik het zeker, en die andere paste ook.”) Ik heb er met een viltstift toch maar even een naam in gezet, kennelijk ook bij brugpiepers geen overbodige luxe.

Mijn advies om die van vandaag morgen bij de gevonden voorwerpen te gaan zoeken wees hij af. “Mam, dat durf ik niet”, giechelt hij. “Hoe denk jij dat het overkomt als een jongetje van twaalf elke dag een paar jassen komt ophalen?” Eh, tja.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?