zaterdag 31 oktober 2015

Haloween

Was het voorgaande jaren nog een beetje een exotisch Amerikaans iets, dit jaar krijg ik opeens van alle kanten "halloween" om mijn oren. Van verjaardagsfeestjes van kinderen tot georganiseerde wijkfeesten, een halloween feest op de middelbare school van vriendje X, zelfs NPO doet er aan mee op tv. En natuurlijk liggen ook de Xenos en de Blokker al weken vol met 'griezelig' snoep en verkleedspul.

Ik heb voor de zekerheid maar wat verpakte kleur- geur- en smaakstoffen met suikerlaag in huis gehaald om uit te delen - mocht er iemand zo gek zijn om in de winderige uithoek van de wijk waar wij wonen te komen bellen. Maar verder? Ik weet het niet, wat ik er mee moet.

Dochter, altijd in voor een feestje en dol op snoep vindt het wel wat. Hoewel ze het dan weer niet zo op skeletten en andere griezeligheid heeft. De broers hebben het nog niet zo in de gaten of vinden het nog niet zo bijster interessant, dat kan ook. Wat mij betreft laten we het even zo.

En of halloween nu Sint Maarten verdrongen heeft of dat dat óók nog moet? Ik ben benieuwd. Wat mij betreft is dat ook weer zo'n feest waar ik zelf helemaal niets van heb meegekregen in mijn jeugd. Hoorde er voor het eerst van toen we hier kwamen wonen. We hebben wel een paar keer meegedaan: dat wil zeggen, de kinderen en een door mij meegestuurde papa. Want ik vind het zelf een beetje génant, dat gebedel om snoep aan de deur. Zeker bij mensen die je nog moet uitleggen waarom die zingende kinderen bij hun voor de deur zo staan te kwijlen in afwachting van een snoepje (dat ze nooit zullen opeten omdat hun mama graag de enorme vangst aan suikers halveert door in ieder geval de niet verpakte voorgekauwde snoepjes van rochelende bejaarden te laten verdwijnen...) 

Dus. Eh. Ja. Leuk, wel, voor de kinderen. Maar zeker weten doe ik het nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?