zondag 11 oktober 2015

Fysio

Al een hele tijd heb ik een of ander lullig pijntje aan de voet. Niet onoverkomelijk, maar wel lastig. Dus stapte ik met pijnlijke voet en al nietsvermoedend de praktijk binnen waar ik dan toch maar een afspraak had gemaakt. Hij keek op, noemde mijn voornaam en lachte breed.

Waarop ik dan nét niet flauw viel. Ook heb ik niet gebloosd en/of gestotterd zoals ik dertig jaar geleden zou hebben gedaan. Was de fysio voor zoonlief laatst al niet te versmaden, deze was echt helemaal het type waar ik in mijn jonge jaren als een blok voor viel. Met een sausje moderne tijd er overheen, dat wel. Aangenaam verrast lachte ik dus terug.

Maar ik heb al eens eerder geblogt over mijn voorbereiding op dit soort events. Dat ik soms wat persoonlijke verzorging vergeet te plegen voor ik bij arts-achtig types kom die me opeens willen gaan bekijken of betasten op plekken die ik niet had verwacht en misschien wel schoon maar niet helemaal eh, model-proof zijn.

Was ik vorige keer iets te laks met de ontharing geweest toen de gynaecoloog de echo opeens inwendig wilde doen in plaats van op de buik, dit keer had had ik mijn schone blote voeten in keurige zwarte pumps gepropt – helemaal vergetend dat die zool nogal afgeeft. Mijn voetzool zag er dus enigszins gevlekt en geblakerd uit. Gênant. Zeker omdat het behoorlijk te verwachten was geweest dat hij dáár zou gaan kijken en voelen. Hoe onnadenkend kun je zijn…

Hij vertelde me gelukkig alleen dat het er ‘keurig’ uitzag, die benen en voeten, bouwtechnisch gezien dan. Geen problemen. En greep me vervolgens in de houdgreep om me soort van dubbel te vouwen (‘krak’, zeiden een paar botten ergens in mijn rug?!) en helemaal te smoren zodat ik ook geen lucht had om een gegeneerd lachje te laten horen. Een stevige massage van de kuitspier waar ik de rest van de week last van heb gehad, en toen mocht ik weer gaan.

En morgen weer terug. Ik voel geen enkele verbetering in die hak. Maar ik heb voor de zekerheid mijn beide benen helemaal onthaard en wat nagellak op de teentjes aangebracht. Ik twijfel nog over de mascara.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?