donderdag 24 september 2015

Warm

Ik ben een koukleum. Altijd al geweest. Vroeg in de herfst de verwarming aan, ‘s avonds lekker nog wat verder opstoken. Altijd ‘ruzie’ met de mannelijke collega's op kantoor over airco’s aan en ramen open. Gelukkig is mijn eigen vent de beroerdste niet. Dus slapen we lekker met alle ramen dicht en de verwarming nooit lager dan 17 graden.

Maar het verandert. (Door de leeftijd, eh hormonale schommelingen?!)  ‘s Avonds ben ik nog steeds kouwelijk, maar ‘s ochtends duurt het even. Bij het opstaan ben ik oververhit en loop ik heerlijk met dunne kleding, trek alle ramen open. Pas later, als ik rond tienen weer even ga zitten ben ik afgekoeld en kan er weer een vest of verwarming aan.

Een maandje terug hebben we een nieuwe cv ketel aangeschaft. Die doet het meer dan prima! De nieuwe thermostaat ook, al hebben we nog niet helemaal door hoe we de tijdschema’s moeten instellen. Was tot nu toe ook nog niet echt nodig, maar van de week ging hij ‘s avonds toch wel aan, die cv.

En vanmorgen. Om zeven uur begon het ding te werken. Ik dreef mijn bed bijna uit. Hoewel hij beneden op het metertje een ‘gewenste temperatuur van 21 graden” liet zien stonden de cv’s in onze slaapkamer op sauna temperatuur. Mén, wat een hitte! Dat is echt niet lekker wakker worden…

Maar eens even aan die knopjes gaan draaien en hopen dat ik het ding zo geprogrammeerd krijg dat hij gelijk (of eigenlijk precies omgekeerd) gaat lopen met mijn innerlijke thermostaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...