woensdag 30 september 2015

Hoe kom je van de iPad verslaving af

Dat jongste wel heel veel op de iPad zit tegenwoordig, vind ik. En dat er op zich niets mis is met nieuwe media, het aanleren van computervaardigheden. Dat het een prima vorm van vrijetijdsbesteding is waar je best ook heel veel van kan leren. Maar dat het niet de spuigaten moet uitlopen, dat vind ik dan toch ook wel weer. Er is meer. Bewegen, buiten, met vriendjes?

Dat hadden we al wel vaker besproken, ik met de vaders en moeders van vriendjes met een soortgelijke hobby (hoewel jongste hier wel extreem veel padt).

En dus, op een oma past op middagje met heerlijk weer, ging jongste op weg naar de speeltuin, samen met oma.

Terwijl oma haar schoenen aantrok zat jongste alvast buiten. Op het bankje in de tuin vol met scherpe steentjes. Met, wat oma nog even niet had gezien, de iPad in zijn handjes, beschermende hoes open…. En liet ding vervolgens uit zijn handjes vallen, scherm bovenop de kiezels. Knal. De iPad zelf werkt nog, maar op het scherm is tussen de barsten en krassen door vrijwel niets meer te zien.

Ik geloof dat hij de komende weken even heel  erg cold-turkey gaat afkicken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...