maandag 31 augustus 2015

Meeleven is leuk maar...

De weersvoorspelling was vreselijk, voor vannacht en vandaag. Onweer, hagel, windstoten en heel veel regen. Nou boeit me dat persoonlijk niet zo, zeker ‘s nachts of ‘s avonds. Ik slaap er lekker op in mijn warme droge bed.

Zo niet vannacht. Rond half twee begon het bliksemen. Wat een lichtflitsen! Ik werd er wakker van. Als dochter maar slapen kan, dacht ik nog. Want die is de laatste tijd zo bang. Even later begon het natuurlijk ook te donderen. En ik deed geen oog meer dicht. Het arme kind durft vast niet naar onze slaapkamer te komen, lag ik te verzuchten tegen een slaperige man. En toen probeerde ik zelf maar weer te gaan slapen.

Wat natuurlijk niet lukte. Want niet alleen lag ik me zorgen te maken over dochters angsten, ik maakte me ook alvast op voorhand zorgen over oudste zoon. Die de volgende ochtend vroeg – met zijn eigen gewicht aan boekentas achterop zijn rug – een half uur naar zijn nieuwe school moet fietsen. En dat is met dat weer ook niet echt een pretje. Al helemaal niet om doornat aan te komen. Met de bus, dat hadden we nog niet geoefend. En hem wegbrengen, dat red ik niet omdat de jongere kinderen rond die tijd ook op hun eigen school moeten worden afgeleverd.

Resultaat. Eén onuitgeslapen moeder. Dochter was inderdaad wat bang en wakker geweest, maar ja. Dat ik daar dan wakker van lig, daar heeft zij ook weinig aan gehad. En de zorgen om zoon waren al helemaal overbodig. Het is inmiddels prachtig zomers weer nu. En die jas die hij van mij aan moest trekken tegen de regen is vooral extra ballast gebleken.

Stom mens.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?