vrijdag 21 augustus 2015

Groen wonen

Wat wonen jullie hier mooi, wat een uitzicht! hoor ik regelmatig. Is ook zo, is ook zo. Je zou niet zeggen dat achter dat rustieke meertje en die bomen een flinke snelweg loopt. Tenzij je goed luistert, maar he, als je er lang naar luistert verdwijnt het geluid weer vanzelf. En de zee maakt ook herrie tenslotte.

Dus zit ik graag achter het raam, of beter nog in de tuin, uit te kijken over mijn stuk groen met water. Af en toe loopt er iemand met z'n hond of kinderwagen door mijn beeld, of een hardloper, maar die zijn dan ook weer zo weg.

Erger vind ik die jongens die aan het begin van de zomer denken te moeten zwemmen in het water dat daar volgens mij niet echt heel geschikt voor is. Ik zwem tenminste zelf liever in een bak met chloor dan in een modderige poel vol plant en vis en weet ik wat voor afvalslakken daar ooit zijn gedumpt. Die jongeren die behalve zwemmen graag voetballen op "mijn" veldje, of een beetje hangen op "mijn" bankje daar aan het water. Elkaar veel te melden hebben, en niet altijd op even zachte toon. En als we pech hebben nemen ze nog een radio en meiden mee ook. Gelukkig heeft nu de blauwalg toegeslagen en is het op dat vlak weer redelijk rustig.

Maar vandaag is er niemand. Ik ben kinderloos, heb tijd over, het is lekker weer... een mooie dag dus om een boekje te gaan lezen in de tuin.

Ik zit nog niet of ... hunghunghnnnnggggggg. What the f*ck?  Een groot geel gemotoriseerd gevaarte, door de gemeente er op uit gestuurd alles wat boven het maaiveld staat neer te maaien, de oevers rietvrij te maken, de ganzen uit te moorden, weet ik het. Mijn water, mijn park, mijn rust. Wat denken ze wel.

Het gaat nu al uren aan een stuk door en ik kan er niet meer tegen, wat een herrie. Denk dat ik maar eens ga verhuizen naar een rustig penthouse ergens in een grote stad. Heb ik ook geen last meer van de lucht van vers gemaaid gras.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...