donderdag 20 augustus 2015

Bliksemsnel

Ondanks stevige weerzin om te winkelen en - erger nog-  te passen togen oudste zoon en ik gisteren naar de sportzaak. Doel: twee paar sportschoenen voor de gymles op z'n nieuwe school. Een paar gladde voor binnen, en een met profielzool voor buiten.

De buitenschoenen waren direct gevonden. Heuse hardloopschoenen, in neongeel met knalblauw, van het merk met die brede pasvorm en soepele stofjes. "Mama, ik lijk wel een bliksemschicht!" riep hij nog tijdens het testrondje door de winkel (waarbij op een etalagepop na gelukkig geen andere slachtoffers zijn gevallen).  Hij dacht dat hij met deze schoenen véél harder kon lopen dan anders. Mooi zoon. Ga vanavond een rondje door de wijk in plaats van een rondje achter de laptop.

De binnenschoenen bleken wat lastiger te vinden. De een was te hard en te smal (Nike), de ander te laag (Adidas). Ook dit werden weer Asics, maar dan in iets minder fel blauw, en vooral met gladde zool. Wederom in maatje 39. Nog één maat te gaan. Dan kan hij in mijn pumps. Of beter nog, ik in zijn supersnelle bliksemende loopschoenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...