zaterdag 4 juli 2015

Slaapfeestje

Oudste had een barbecue gevolgd door een heus ‘slaap’feest bij een vriendje thuis. Elf twaalfjarige jongens (waaronder mijn oudste) beneden in de huiskamer op matjes en luchtbedden, en op zolder twee zusjes en een vriendinnetje (mijn dochter).

Om kwart voor drie ‘s nachts werd er nog heftig gebeest, met veel beweging en lawaai. Toen is één van de ouders er maar bij gaan liggen. Om drie uur sliep “bijna iedereen”. Om zes uur deed de eerste zijn ogen weer open.

De jongens vonden het natuurlijk top. Hoewel na het ontbijt, ophaaltijd, er wel een paar wat minder vrolijk leken. Er stond er maar één nog zijn gewone vrolijke zelf te zijn. Mijn zoon. Met een grote lach op zijn gezicht probeerde hij met een waterpistool het zusje in het pierenbadje nat te spuiten. Die neemt zo zijn rust wel, thuis, zei ik nog. Maar eenmaal thuis stortte hij zich met volle kracht weer op z’n spelletje op de laptop: “Mam, ik heb net met T. en S. afgesproken dat we gaan skypen!” Onvermoeibaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...