donderdag 2 juli 2015

Lekker afkoelen

Ook ik ben jong geweest, en toen vond ik het geweldig om met mijn vriendin elke dag naar ons lokale strandje te fietsen en daar uren te zwemmen en vooral te liggen bak(k)(viss)en. Maar nu, alleen het idee al in de gloeiende zon in die drukte aan de waterkant te moeten hangen, ik zie er enorm tegenop. En dan heb ik die tegenstribbelende verhitte dwarsliggende niet in het bezit van zwemdiploma zijnde kleuter nog niet meegeteld. Maar hé, je gunt je kinderen op zo’n hete dag natuurlijk ook wel wat verkoeling en een leuk middagje waterpret. Dus…

Wat was ik deze week blij dat er andere ouders zijn die onze kindjes op sleeptouw namen richting water en zand! Gisteren bood een jonge vlotte sportieve (onwetende, naieve) moeder aan om met mijn kleuter, haar kleuter én haar peuter naar het lokale strandje te gaan. Op de fiets!?! Zeven kilometer en 35 graden en geen boom in de omtrek te bekennen.

Dapper, zéér dapper. Maar achteraf gezien ook wel wat te hoog gegrepen: de kindjes waren er nog net iets te klein voor. Ze kwamen dus allemaal met rode hoofden en de tong op hun schoenen thuis. Ook de moeder, die zich verontschuldigde af en toe wat tegen ze te zijn uitgevallen.

Lief mens, je moest eens weten, ik val al uit als ik met deze temperaturen in mijn eigen tuin in de schaduw, heel rustig aan zit te doen. Helemaal top dat mijn kleuter deze dag weer lekker heeft gespeeld met andere kindjes, met water en zand. Hij vond het hartstikke leuk. En nog een heel stuk verder gefietst dan hij ooit met zijn vader of zijn moeder zou hebben gedaan. Vreemde ogen… etc. Helemaal goed dat ze af en toe ook eens te gast zijn in een ander gezin, zo blijkt maar weer.

Oudste zoon werd ook uitgenodigd mee te gaan naar een buitenzwembad ergens, met een vriendje en zijn moeder. Dochter besloot vandaag met een vriendinnetje in de kano te stappen en de plomp hier in de wijk onveilig te maken. Ook fijn, lekker samen er op uit, lekker buiten.

Mama bewaakt het fort wel. In de schaduw, vlakbij de koelkast en de airco.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...