donderdag 9 juli 2015

Dag dag

Afscheid genomen van de juffen, de een wat definitiever dan de ander. Drie tassen vol papierwerk gesorteerd: een paar projecten en tekeningen in de bewaardozen, de overige 25 kilo bij het oud papier. Huis voor de laatste keer voorlopig helemaal van onder tot boven schoongepoetst, voor er straks weer zes weken lang overal kinderenin de weg zitten.

De taart staat klaar, om drie uur is dit schooljaar definitief voorbij.  Mijn jongste kind is klaar met de kleutergroep, mijn oudste is helemáál klaar met de basisschool. Vanaf september begint er een heel nieuw leven. Jongste naar groep 3(4), dochter naar 7 – ook een belangrijk jaar wat cito toetsen en dergelijke betreft – en oudste naar het gymnasium.

Het voelt – vooral voor mij – meer als oudjaarsdag dan 31 december. Al zit er tussen oudjaar en nieuwjaar nu gewoon een zalige zes weken helemaal niets. En daar hebben ook vooral de kinderen heel veel zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...