zaterdag 18 juli 2015

Alles willen weten

Kleuter duwt zichzelf de kabelbaan af. Sprintje trekken, zoef…
Mama! Hoe hard ga ik? Een kílometer per uur? Hoe snel is 1 kilometer per uur, is dat snel? En wat is een milliseconde, hoe snel gaat dat? Hoe snel gaat bliksem? En het licht? Hij weet ook hoe je een hogere snelheid dan lichtsnelheid kunt halen, dan moet je gewoon twee lichtstralen door elkaar draaien. Dan is het wel zéshonderdduizend kilometer per seconde. En de zon, hoe warm is de zon? De zon is de grootste planeet, he, mama. Hoe warm is vuur? En waarom verbranden wij dan niet van de zon?
En nu wil ik weer naar huis fietsen, want dan wordt ik wéér sterker. Misschien kan ik dan wel een hele grote doos optillen.
Papa, hoe snel gaat het licht? En hoe hoog kun je springen op de maan? Waarom is het zomer?
Vanavond moet ik voor het slapen gaan vast weer over het zonnestelsel voorlezen..

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?