donderdag 11 juni 2015

Zwaaien

Dag kleuter, veel plezier vandaag in de klas! Hij begroet de juf en stormt naar binnen. Zoals altijd klop ik als ik later buiten ben nog even op het raam van de klas. Kleuter zit verdiept in een boek. Een ander jochie dat hoopvol op zijn teentjes voor het raam staat te wachten tot hij zijn eigen moeder ziet gaat mijn zoon even roepen.

Zoonlief loopt naar het raam, maar kijkt wat boos. Wat is er schat? Is er iets vervelends op school, in de klas? ZItten ze je dwars? Moet ik je komen knuffelen? Met de juf praten? Op hoge poten naar de directie om aan te kaarten dat de situatie onhoudbaar is?

“Maham. Moet ik nou alwéér zwaaien? Zucht…. ”

O. Oke. Ik snap het. Sorry hoor. Mama is al weg. Bij je oudste broer in groep 8 hoef ik het ook al niet meer te proberen. Dan leef ik me wel even uit in de klas van je negenjarige zus.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?