dinsdag 16 juni 2015

Keyboard

Dochter heeft een tijdje geleden kennis gemaakt met (pianospelen op) het keyboard. Een van de juffen op het schoolkoor van dochter kan prachtig spelen en begeleidt de meiden met haar keyboard. En toen ze een tijdje terug bij een bezoekje aan familie ook echt zelf op zo’n ding mocht spelen was ze verkocht: dat wilde ze ook!

Inmiddels hebben we er een in huis staan, met dank aan mijn muzikale broer die er ‘nog wel een had waar hij niets mee deed’. Gisteren had ze haar eerste les. Thuis. Het was even spannend, we hadden via via gehoord van een leraar, maar geen idee hoe hij zou zijn. De bel ging en daar stond hij. Een aardige jongen / man (waar trek je grens? ik steeds later, merk ik, naarmate ik ouder word). Geduldig, vriendelijk, relaxed en best wel grappig. Dochter zei niet veel maar lette goed op.

De leraar had zijn hielen nog niet gelicht of dochter begon al wat meer praatjes te krijgen, en druk te oefenen. Te oefenen. Te oefenen. Wilde pas stoppen toen ik haar een ijsje uit de vriezer beloofde. En toen moest ze naar bed. Om vanmorgen al vóór het ontbijt weer verder te gaan. Op-een-klein-sta-tion-etje-gee-ef-gee-aa-eeeeeef-gee. Ping-ping-pong-ping-pong….

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...