maandag 11 mei 2015

Moederdag, nog een poging

Voor jullie denken dat ik een negatieve zeur ben, zo bedoelde ik het natuurlijk niet, het vorige blogje. Ik ben echt niet zo goed in verplicht stil zitten, zeker niet ‘s ochtends vroeg, maar ik had al gewaarschuwd voor dat korreltje zout. Eigenlijk was het heel erg leuk allemaal. Maar om nu alleen maar weer het zoveelste kijk-mij-eens-mooie-cadeaus-gehad-hebben-logje te schrijven, dat wordt saai.

Maar, voor wie het weten wil… Ik ben gruwelijk verwend! Vroeger, toch de kinderen kleiner waren en man er niet aan wilde moest ik zelf altijd op moederdag de knutsels die de kinderen op school hadden gemaakt uit de kast halen en in hun handjes drukken zodat ze die aan mij konden geven. Nu is vooral m’n negenjarige dochter er flink mee bezig, met thema moederdag. Ze regelt alles, verstopt cadeautjes, helpt broers (en vader) herinneren, zorgt dat ik niets hoeft te doen. Ze is uren bezig mooie dingen te knutselen. Het ontbijtje zat (gelukkig) niet in het feestpakket, ik moest gewoon uitslapen van haar – daarbij had oudste dan nog wat tijd om snel even een knutsel in elkaar te draaien. Zelfs de katten – aldus man- hadden dit jaar een heus cadeau voor me gekocht: een roestvrijstalen koffiecupjeshouder. De mooiste die man op internet kon vinden. (Zou hij er dan tóch iets mee te maken hebben gehad?!)

Daarbij was er gisteren natuurlijk een lekker zonnetje, hebben we fijn gewerkt in de tuin, een gezellig bezoekje aan mijn eigen moeder (en vader) gebracht. En kreeg ik ‘s avonds nog een verwenbehandeling van dochter in kapster-rol. Helemaal top!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?