dinsdag 26 mei 2015

Kooplust

Het is alweer een tijdje geleden dat ik kleding heb gekocht. De laatste tijd zitten er toch weer teveel kilo's aan, en dan wacht ik maar even met het aanschaffen van een nieuwe garderobe tot ik weer op een aanvaardbare omvang ben gekomen. (Morgen begin ik, met gezond en verantwoord, licht en mager eten. Morgen. Altijd maar morgen.)

Als ik echt iets nodig heb, dan koop ik natuurlijk wel. Natuurlijk. Alleen stuur ik het vervolgens weer snel terug omdat ik me kapot schrik van mijn spiegelbeeld.

Maar. Die ene broek die ik de hele tijd aan heb, die soepele, meeverende, met zoveel stretch en zo lekker soepel vallend dat hij na een half uur dragen van mijn kont afzakt bij elke beweging? Die is toch ook niet echt handig. En die andere, die strakke, afkledende, daar krijg ik buikpijn van. Het jurkje dat eerst zo lekker zat, daarin zie ik er uit als een worst. Die nieuwe jurken, die wel passen, die hebben zo'n enorm decolleté dat zelfs ik er niet zonder hemdje in durf te lopen. En een hemdje, een strák hemdje, met temperaturen boven de 20 graden? Dat is dodelijk als je het mij vraagt. En dan heb ik niet eens de "corrigerende" variant want daarin ga je ook onder die temperaturen al bijna dood.

Ik moet dus kleding gaan kopen. Morgen. Overmorgen. Vanavond? Maar waar? Het internet is groot en geduldig. Maar passen is lastig, dat gaat toch beter in een echte winkel. Ik houd van Sandwich, of gewoon de Miss Etam voor fijne niet te dure broeken. Bijenkorf heeft vaak wel iets. Expresso of Maison Scotch. De Hema soms. Eigenlijk kijk ik overal. Maar koop zelden wat.

Wat zijn jullie favoriete kledingzaken? Of kledingmerken?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...