zondag 10 mei 2015

Het moederdagoffer

Mama, lekker op bed blijven liggen morgen! bezweert dochter me. Zo lekker als dat gisteravond klonk, zo onmogelijk lijkt de opdracht nu. Het is half negen, en ik ben het zat in bed, krijg er de kriebels. Ik ben ruim uitgeslapen en moet nu iets gaan dóen. Maar ja, het is moederdag, en het mag niet van dochter. Dochter die zelf nog heerlijk in dromenland is en dat, haar kennende, nog wel een uurtje blijft.

Bang om haar teleur te stellen sluip ik dus door het huis, zet de wasmachine aan, ruim wat op, tik een blogje. Zou het liefst buiten de nieuwe plantjes in de grond gaan stoppen maar dat valt vast op. Dus ik houd me maar bezig op de bovenverdieping. En als ik haar straks hoor ga ik braaf mijn bed weer in.

Het valt niet mee, als ochtendmens, moeder zijn van een avondmensje. Er moeten offers worden gebracht voor een fijne moederdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...