maandag 26 januari 2015

Wat mij nou wel prettig zou lijken

Verbeeld ik het me of zijn de dagen weer korter aan het worden? Vanmorgen op weg naar school was het gewoon weer donker, en nu eigenlijk nog steeds. Gadverdamme, ik ben geen mens voor lange donkere dagen. Het kost me zoveel energie om mezelf aan het werk te zetten.

Een vriendje van de universiteit van vroeger, ging stage lopen in Finland. In de winter. Ondanks blonde vrouwen en veel drank vond hij het toch  geen goed idee om daar nog langer te blijven. Ik ben het met hem eens.

Trouwens, die hele lange dagen daar dicht bij de pool. wanneer het maar niet donker wil worden, dat lijkt me ook niet prettig. Leuk voor een keertje, maar weken achter elkaar, daar word je toch gek van?

Regelmaat, moet er zijn. 's Avonds na negenen mag het gaan schemeren, 's ochtends rond half acht moet het weer licht zijn. Daarbij wens ik een prettig klimaat, ergens tussen de 12 en de 25 graden, Een paar dagen per jaar vorst en sneeuw voor wat ijspret is goed, maar wel zon. Regen voor de plantjes en harde wind vooral als ik binnen in m'n warme bed lig of voor de open haard hang.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?