donderdag 11 december 2014

Zingen maar

Dochter zingt in het pas opgerichte schoolkoor. Super leuk! Elke week een uurtje oefenen en af en toe een uitvoering. In deze drukke decembermaand is het natuurlijk één en al uitvoering. Met sinterklaas, met kerst. 's Ochtends om 8 uur moeten het koor al opdraven. Even oefenen, en dan maar zingen, in de hal of buiten, voor alle ouders en kinderen die tussen kwart over acht en half negen de school binnenkomen.

Vanmorgen was het dus weer zo ver. De opstart was wat moeilijk (opstaan en op gang komen kost ze in de donkere weken voor kerst toch wel veel moeite, en wat was het een bokkeweer vandaag!!) maar eenmaal daar hadden ze er weer zin in. En het klonk super.

Maar niet alleen het koor moet zingen, met kerst hebben alle klassen om de beurt een dag dat ze extra vroeg de school in de juiste sfeer mogen zingen. Morgen mag kleuter met zijn klas in het ene gebouw, terwijl dochter met het koor driehonderd meter verderop in de dependance staat.

Ik probeer mezelf maar in tweeën te splitsen dus. (Maar hé, als het me lukt om ze morgen alle drie weer om acht uur 's ochtends op school te krijgen, dan kan ik alles aan.)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...