zondag 21 december 2014

Groei

Oudste zoon, voorheen nogal laag scorend in de groeicurves, heeft het ineens in de gaten, dat groeien. De broeken die ik voor hem kocht aan het begin van de herfst zijn inmiddels weer te klein. Hij eet inmiddels ook de oren van mijn hoofd. De ene maaltijd is nog maar nauwelijks op of hij heeft alweer "honger". Vooral 's avonds als de brusjes naar bed zijn neemt hij graag nog een extra maaltijd. Ben benieuwd hoe lang deze broeken meegaan. (En of ik, als hij nóg langer en dunner wordt nog ergens broeken kan vinden die wel lang genoeg zijn maar niet van zijn buik en billen afglijden.)

Ook kleuter wil sinds een week de hele dag door eten. Groente of ander minder aantrekkelijk avondeten is nog een probleempje, maar de boterhammen met leverpastei zijn niet aan te slepen. Mocht ook wel, want na zijn griep-veertiendaagse was ook hij een heus gratenpakkethuisje geworden. Ik verwacht ook hier een groeispurtje. En niet alleen in de lengte. Hij is opeens aan het prikken op zijn prikblok, doet alsof hij het leuk vindt om met een bal te spelen en is zelfs gaan kleuren. Moet niet gekker worden.

Helaas groei ook ik de pan uit. In de breedte. En dat zal ook wel iets met mijn eetpatroon (en niet-beweegpatroon) te maken hebben ja. Potver. Na een dag als een worst in mijn grootste broek en t-shirt rondgelopen te hebben, in ademnood door de beha die nog niet zo lang geleden best wel goed paste, heb ik het helemaal gehad. Hier moet iets gebeuren. En dat hoeft echt niet te wachten tot aan het nieuwe jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...