donderdag 6 november 2014

Switch

Hebben we afgelopen weekend het verjaardagsfeest van Pappalien nog in de tuin gevierd en hangen de meeste blaadjes nog aan de bomen, wat mij betreft is het nu echt wel herfst. Gisterochtend gaf het weerstationnetje buiten 8 graden aan en vroren mijn vingers er af, op de fiets. Het is zover, bedacht ik vanmorgen. Tijd voor de grote seizoenen-switch (of voor een hele grote hal met veel kastruimte.)

Om te beginnen werd kleuter in een winterjas gehesen. Het is weliswaar een erfenisje van broer, en hij valt aan de ruime kant, maar hij is heerlijk zacht en donzig en warm. Hij huppelde er blij mee naar school, de veel te lange mouwen lekker flapperend over zijn armpjes. Misschien van het weekend toch maar even een maatje kleiner kopen. Als hij déze tenminste nog uit wil doen.

Eenmaal thuis ben ik los gegaan. Alle zomerschoenen zijn opgeruimd, de dunnere jassen verdwenen in de kast boven. Ruimte in het halletje, voor even. Eén van mijn dikke winterjassen (die witte pluche-berenbontjas, die zo leuk match met dochters witte pluche-berenbontjasje) is inmiddels de kapstok al weer aan het opvullen. De rest volgt vast snel. Een speurtocht door de diverse kamers leverde ook genoeg op. Handschoenen in de juiste maten en kleuren?! Check. Mutsen, sjaals. Check. Hier moet het mee lukken. Snowboots? Waterdichte skibroeken voor de kinderen, voor als het echt gaat sneeuwen dit jaar? Vanmiddag even laten passen, en indien nodig wat bijkopen, nu er nog genoeg voorraad in de winkels is.

En dan nu, verwarming op sambal, kopje thee erbij en blogjes lezen. Ik ben er klaar voor.











Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...