donderdag 13 november 2014

Cadeautjes

Via die ene bekende loterij hadden we een tegoedbon van de Alb.ert H gewonnen: 12.50 te besteden aan duurzame producten. Nou, dat leek me wel wat in deze toch al zo dure november maand. Dus ging ik naar de supermarkt en heb me verwonderd in het schap met duurzame spullen wat er nu precies duurzaam is. Die biologische paprika, die verbaasde me niet - mocht wel mee. Maar knakworsten? Verder flink wat pasta en rijst gekocht omdat we dat toch altijd nodig hebben. En toen moest ik nog langs het schap met wijn en langs de snacks en ... Eenmaal bij de kassa gaf ik tegoedbon van 12.50 af en moest alsnog 14 euro betalen. Gaat lekker, dat gratis boodschappen doen.

Nog consuminder-technisch minder geslaagd waren mijn ervaringen bij het maken van het verlanglijstje voor de Sint. We gaan met mijn familie ook dit jaar weer bij ons thuis het grote Sint feest vieren, en de volwassenen trekken dan lootjes. Ik moest dus een lijstje maken met dingen voor 25 euro die ik wel wilde hebben.

Eerst was het even diep nadenken en surfen op internet, maar ik kwam al snel lekker op gang. Ik vind altijd dat je de gever wat keus moet bieden, dus schrijf er van alles op. Want niet iedereen wil of kan op internet kopen, terwijl anderen juist liever gewoon makkelijk alleen maar op die ene link hoeven te klikken in plaats van uren in de stad te lopen zoeken, en een aantal wannabe-sints hebben geen flauw benul wat ik bedoel met "leuke oorbellen" of "zachte sjaal". Genoeg keuze dus. Dacht, ik zo.

Echter. Misschien ook wel weer te veel keus. Want die ketting die ik op Etsy heb uitgezocht, die wil ik echt wel heel erg graag hebben. En snel. Staat perfect op m'n grijze jurk. En wat als Sint die nou net niet kiest?

En dus heb ik zelf maar vast het een en ander besteld. Waaronder die ketting. Bedankt, Sint! eh, bedankt, Mammalien.

Duur maandje. November.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?