donderdag 30 oktober 2014

Stuk

Het was me het weekje wel. De kinderen mopperen en tieren dat er zoveel huiswerk is, ze zóveel moeten doen. En dan óók nog die plusklas, het is niet eerlijk. Waarom moeten zij, kinderen die goede cijfers halen juist méér doen dat de kinderen die het niet snappen? Mama's uitleg - zo leer je ook eens om je in te spannen - werd door de prepuber niet gewaardeerd. Toen hij ook nog naar de wekelijkse training voor z'n sportclub werd gestuurd na een middag druk spelen was hij helemaal boos.

Ik had het ook druk, met van alles en niks. Op de school van de kinderen, bij mijn ouders, genoeg te doen op m'n werk en in huis. Het huis mocht wel weer eens even grondig gereinigd en opgeruimd na de herfstvakantie. Bovendien waren er nog wat losse eindjes van die interne verhuizing. En deden we ons best om droger, telefoon en internetverbinding te herstellen.

Voor de droger kwam er een monteur langs. Voor niks. Nou ja, voor vijfenzeventig euro. Die droger werkte dus prima, maar hij raadde ons wel aan om de afvoer aan de buitenkant van de muur ook eens schoon te maken... Dát hadden we in veertien jaar nog nooit gedaan. En ik moet zeggen, het was een briljant idee. Het ding droogt weer als een tierelier.

De vaste telefoonlijn werkt helaas nog niet. Man heeft in overleg met Tele2 de schuld op het modem geschoven. Er wordt morgen een nieuwe bezorgd. Ondertussen bellen we met de gsms, die ook prima bellen. Helaas vertoont de oplader wat kuren.


En tot slot, net nu ik mezelf zover gekregen had de kwartaalcijfers door te gaan geven aan de belastingdienst, ligt de site van de belastingdienst op zijn gat. Daar hoef ik zelf gelukkig niets aan te doen behalve even afwachten. Gelukkig heb ik nog een punt op mijn to-do lijstje over: blogje schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?