zaterdag 18 oktober 2014

De nieuwe kamer

Ik trek en ik duw, ik beargumenteer en smeek (nou ja...). Ik masseer al twee jaar in en opeens was het zover: Papalien ging akkoord en er werd (per direct zo'n beetje) verhuisd. Dochter kreeg in plaats van het kleine kamertje aan de achterkant die hele grote aan de voorkant. Papalien met zijn pc en ál die dozen vol met verzameling propte zich in het kleine kamertje aan de achterkant. Ik verhuisde met mijn pc en mini-bureautje en een kastje naar het hoekje op zolder. Geen probleem, vond ik. Klein plekje met mooi uitzicht, en alle dozen netjes op de plek waar ze horen (namelijk: bij de eigenaar, in zijn eigen kamer!). En vooral natuurlijk: genoeg ruimte voor mijn meissie om te spelen.

Ik ben de hele week met spullen heen en weer aan het sjouwen, Papa heeft zijn eigen kamer behangen en de zware meubels heen en weer gesleept. Ik maakte me druk over een gezellige inrichting van dochters kamer, zoek naar gordijnen, vloerkleedjes, pak dozen speelgoed uit...

En wie krijgt er een bedankje (na een stille hint van mijn kant)?

Juist. Papa.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...