zaterdag 4 oktober 2014

De dag van ...

Naast moederdag, vaderdag, bevrijdingsdag, goede vrijdag, de dag van het kind en secretaressedag is er kennelijk ook zoiets als "de dag van de juf". Tot voor kort wist ik niet van het bestaan ervan, maar in de wekelijkse updates die de juf van kleuter naar alle ouders van haar kindjes stuurt staat het nu al voor de derde keer aangekondigd. Aanstaande maandag, 6 oktober, is het zover: dag van de juf. Wat ze daar nu toch mee bedoelt?!

We vieren de verjaardag van alle juffen in de hele school tegelijkertijd op juffendag, ergens einde voorjaar. Dan wordt er met de hele school feest gevierd, geld opgehaald voor cadeautjes voor de juffen, etc etc. Aan het einde van het schooljaar komen de meeste ouders dan ook nog met bloemen en zelf geknutselde bedankjes.

Nu is het schooljaar net begonnen en eh... juffendag?  Ze is een lieve juf hoor, ben er blij mee en laat dat ook wel merken. Maar om daar nu weer een dag voor uit te roepen? Bestaat de bakkersdag eigenlijk al, de vuilnismannendag en de dag van de tandarts? Ik wacht nog even op de "de dag van de it-ster" voor ik daar aan mee ga doen denk ik.

Ondertussen staan onze twee poezenvriendjes maar tegen m'n benen aan te koppen en op de kalender - 4 oktober - te wijzen. Wat zouden ze toch van me willen??

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?