woensdag 24 september 2014

Eng

Ik heb het koud. Al drie dagen lang. Eerst dacht ik nog dat het mijn hormonen waren (en twijfelde ik tussen menstruatie, spiraal en/of overgang). Maar inmiddels vermoed ik dat het ook best wel eens een soort buikgriepje kan zijn. Er komt in ieder geval weinig uit mijn vingers. En als ik alleen thuis ben hang ik van lamlendigheid alleen maar op de bank stomme series te kijken.

Oudste zoon durft niet tegen de juf te zeggen dat hij zijn rekenwerk in de klas niet afkrijgt. En zit daarom 's avonds op de bank nogal stressig te doen.

Dochter durft niet tegen de juf te zeggen dat het "kopieer-taakje" wel erg hoog gegrepen is: het kopieerapparaat is een onwillig monster dat zijn geheimen niet makkelijk prijsgeeft. Eerst had ze het boek er in de verkeerde gleuf ingestopt. Later kwamen er niet 2 kopietjes uit maar 22. En nu wil ze niet naar school omdat ze het niet tegen de juf durft te zeggen..

En kleuter, onze koppige, zeer vasthoudende eigenwijze kleuter? Die durft op school nauwelijks mee te kwartetten met de grote jongens uit zijn klas. Laat zijn kaarten inkijken en neem voetstoots de regels aan die de goed gebekte jongens in de klas hem opleggen.

Het is weer even wennen, zo aan het begin van het schooljaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Een beetje aandacht voor de maaltijd graag

Ik moet een kwartiertje blijven wachten, op tafel ligt een Allerhande. Even bladeren dan maar. Wie weet vind ik wat. Een keertje iets anders...