dinsdag 30 september 2014

Een nieuwe fase

Zijn haar is steeds sneller vet, af en toe zie ik een pukkeltje op zijn zachte vel. En over de nog intiemere persoonlijke zaken -voor zover ik dat al weten mag- houd ik mijn mond maar. Op school wil hij liever niet meer dat ik mee kijk in de klas als hij aan het werk is. En ook thuis krijg ik steeds vaker een "máham" als ik goeie tips probeer te geven. Wat niet wil zeggen dat het geen schat van een jongetje is die graag met me knuffelt. Maar het is wat stakeriger dan voorheen, en een stuk mondiger.

Nog een jaar, dan is hij basisschoolkind af. En zijn zus begint ook gevaarlijk hard te groeien. Tel daarbij op dat meisjes meestal nét wat harder gaan in de groei op die leeftijd dan jongens, en dan weet je het wel...

Ik heb dan nog wel een grote eigenwijze kleuterige kleuter thuis, maar toch voelt het anders. Ik ben bang dat we in huize Mammalien langzaam een andere fase ingaan. En wat dat inhoudt voor het Mammalien blog - al negen jaar schrijf ik over het wel en wee van mijn kleine kindertjes - daar moet ik nog eens over nadenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Waar ik blij van word

Vandaag ben ik jarig! Na het gezinsritueel van wakker zingen en felicitaties en cadeau´s op bed zijn man en kinders vertrokken naar werk en ...