dinsdag 2 september 2014

15 dingen die niemand je vraagt

Ik kwam een leuk lijstje tegen bij Epsiej. Doe er je voordeel mee! :-)

1. Slaap je met de deuren van je kledingkast open of dicht?
Dicht! Deur mag alleen open om er iets in of uit te doen, als er een deur aan een kast zit hoort ie dicht.... 

2. Neem je mini-flesjes shampoo etc. mee uit hotels?
Alleen als ik het ook echt ga gebruiken. Die kleine shampoo flesjes doen het goed in mijn toilettas op reis. Vul pas aan als ze leeg zijn. Zeepjes of lotionnetjes laat ik gewoon staan. 

3. Heb je ooit een straatnaam bord gepikt?
Ik heb een bordje van de universiteit met daarop "practicumzaal". Vond ik toen heel grappig. Stond overigens gewoon ergens na een verbouwing verjaard te zijn, ik heb het niet van de muur afgeschroefd.

4. Gebruik je to-do lijstjes?
Ja, maar meer als geheugensteun dan dat ik obsessief probeer alle to-do's in bepaalde tijd af te vinken.

5. Heb je sproeten?
Nee. Wat ik wel heb - en niet fijn vind- van die ouderdoms/zonnevlekken in mijn nek en decolleté. 

6. Heb je ooit in de bosjes geplast?
Zeker. Als het niet anders kan heb ik daar geen enkel probleem mee.

7. Hoe groot is je bed?
Een 2x1 persoons met twee losse matrassen, 2 meter lang en 180 breed. Dekbedden zijn langer.
Nu we hier aan gewend zijn is het op vakantie soms afzien in kleinere bedjes! 

8. Ben je lui?
Volgens mij niet. De ene klus is leuker/makkelijker dan de andere, maar vind het wel fijn om iets te doen te hebben. 

9. Is er iets waar je je nu aan irriteert?
Ik irriteer me snel: rare geluiden, mensen die stinken of té aanwezig zijn, gesmak bij het eten, huis-aan-huis-verkopers, kriebelende of knellende kleding. Medemensen die iets te overtuigd zijn van hun eigen gelijk en ook mij willen overtuigen dat zij de enige juiste weg hebben gevonden, ook  (juist!) als dat om iets heel doms gaat als de ideale manier om Sinterklaas te vieren of zo. Maar nu op het moment dat ik dit schrijf heb ik eigenlijk nergens last van.

10. Kauw je op pennen en potloden?
Nee. Ook dat kan in het rijtje irritaties bij de vorige vraag.

11. Heb je bij de padvinders gezeten toen je klein was?
Oeps. Daar durf ik meestal niet voor uit te komen, haha. Ik heb er wel even opgezeten ja, toen ik een jaar of 8 was. Eigenlijk heb ik een hekel aan veel scouting-ideeën: de uniformen, de vlaggen, het verplicht sociaal doen. Maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat. Ik heb jongste opgegeven voor een proefles. Ben heel benieuwd wat hij en wij (anti-scouting) ouders er van vinden.

12. Kijk je nog weleens naar tekenfilms?
Alleen als het van de kinderen moet. Zo'n ice-age film is dan wel weer aardig maar NickJr (en erger) hoef ik niet perse te zien...

13. Tel je de treden als je de trap op loopt?
Nee. Als zoveel kinderen heb ook ik vroeger wel eens last gehad van dat soort dwangneurotische obsessies (niet op de naden van de tegels lopen, of juist wel, traptreden overslaan, of juist niet) maar dat is gelukkig ook weer snel over gegaan. 
14. Dans je weleens als er geen muziek te horen is?
Nee. Ook niet als er wel muziek te horen is. Aan mij is geen danser verloren gegaan.

15. Weet je hoe je het oliepeil van je auto moet checken?
Nee! Daar heb ik een man voor. Ook om mijn fietsband te plakken. (Schaam - Schaam - Schaam)
Eigenlijk vind ik dat je op de middelbare school een soort "praktijk"vak moet krijgen waar je dat soort dingen leert. Gaatjes boren, banden plakken, eieren koken...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Laat maar horen!

Te groot voor sinterklaas. Bestaat dat?

Oudste zoon, 2 1/2 jaar. Wij, zeer enthousiaste jonge naïeve ouders, sleepten de peuter mee naar de intocht van de Sint. Het was koud, het w...