zondag 17 augustus 2014

Hangerig

Ik vind het wel genoeg zomervakantie zo. Was het in het begin van de vakantie voor de kinderen nog even wennen aan het vakantieritme en stonden ze elke ochtend te springen om activiteiten te gaan doen, nu is het vaak lamlendigheid troef. Het weer speelt ook niet echt mee natuurlijk. Buiten is alles nat, ook als het even niet regent. Een dagje weg doe je dan niet zo snel, de overdekte uitjes (musea, winkelen) vinden de kinderen een stuk minder interessant. Pappalien is er na vier weken zomervakantie achter dat full-time thuis zijn bij de kinderen een stuk arbeidsintensiever is dan gedacht en trekt zich als het even kan in zijn eentje terug achter zijn pc of doet een of ander hobby-knutseltje. Vandaag was het weer zo'n bankhang dag, veel animo om iets te gaan doen was er niet.

En daar ben ik zooo slecht in. Ik kan zelf zeer slecht lang stil zitten - wordt altijd een beetje verdrietig als er te lang niets gebeurt -  en het irriteert me ook als anderen niets doen. Het kriebelige gevoel dat ik ook altijd heb rond de kerstdagen, te lang binnenshuis op een kluitje niets doen met donker weer buiten, beh! Ben uit pure ellende dus maar keuken en badkamer gaan poetsen, een klus die ik meestal bewaar tot ik alleen thuis ben, maar he.. dat gaat nog twee weken duren. En dochter ("ik wil wel weer naar school, ik verveel me") en ik hebben samen haar kamer lekker uitgemest.

Jongste, die ook nogal baldadig wordt van zo'n dag hangen en weinig aandacht krijgen, heeft bedongen dat we morgen maar weer eens uitgebreid gaan zwemmen. Prima. Dan doen we nog een keer een bioscoopje voor de oudste twee, en misschien zijn er ook al wel weer wat vriendjes van vakantie terug. We moeten nog wat schoolspullen kopen, nog wat rubber laarzen en regenjassen voor de laatste week zomervakantie waarin de oudste twee vijf dagen kindervakantieweek hebben...

En voor je het weet is het weer om, die zomervakantie. En dan ga ik het vast missen.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?