zaterdag 12 juli 2014

Opruimwoede

En ineens had ik hem zover, eh, kreeg Pappalien zin om tot grote opruimactie over te gaan. De kamer waar wij nu samen een soort studeerhok hebben gaat worden opgeruimd, wie weet om ooit dochter daar een wat mooiere grotere kamer te gunnen (pssst, geheim, niet tegen haar vertellen!)

Dus staan de cd-singels en de elpees te koop. De stereo-installatie was van goede kwaliteit maar met grammofoonplatenspeler en cassettedeck doen we al een tijdje niet zoveel meer. Lang leve de mp3. De flippo verzameling is er uit en er zijn mappen geruimd waarin brieven van de eerste werkgever zaten, aantekeningen van de biologieles in 1984 en ook de inhoud van map "scheiding" ligt nu bij het oud papier.

Ook ik doe  natuurlijk mee met ruimen en weggooien, en ga met vochtige doek alle leegkomende vakken in de kast te lijf. Heerlijk. Na een ritje kringloop is het al een stuk leger op de kamer. Een aantal lang bewaarde zaken bleken toch nog best iets op te leveren op marktplaats. En ook dat is fijn. Meer ruimte, meer geld.

En hoe blij ik ben met manliefs opruimactie, ik heb toch twee dingen uit het grijze archief weten te redden. Een mooie foto van manlief uit zijn diensttijd ("huh, is dát papa?!") en zijn rapport van de brugklas. Dat zijn dingen die ik toch graag voor het nageslacht wil bewaren.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Wat denk jij er van?